ACM geeft goedkeuring voor overname Bakkersland

ACM geeft goedkeuring voor overname Bakkersland

De Autoriteit Consument & Markt heeft bakkerij Borgesius de goedkeuring gegeven om de Bakkersland Groep over te nemen. Door de overname wordt ook de samenwerking tussen Borgesius en de coöperatie Bake Five stopgezet.

“Perfecte partner”

“Wij zien al enkele jaren met lede ogen aan hoe in talloze artikelen en publicaties het imago van brood als lekker én gezond dagelijks oerproduct, wordt aangetast. Wij willen het tij keren en ervoor zorgen dat ons dagelijks brood in ere wordt hersteld en zien daarin Bakkersland als onze perfecte partner. Onze eeuwenoude broodcultuur moet behouden blijven. Met de overname van Bakkersland zetten we ineens een grote stap”, zegt Borgesius in een bericht rond de overname.

 

De overname van Bakkersland werd in juni van dit jaar al bekendgemaakt, maar tot nu toe was het dus wachten op de goedkeuring van de ACM. Beide partijen gaan nu definitief samen verder onder de naam Borgesius-Bakkersland en worden samen het grootste bakkersbedrijf van Nederland.

 

Borgesius werkte sinds 1997 samen met Bake Five, een coöperatie van zelfstandige industriële bakkerijen in Nederland. Door de overname van Bakkersland zijn de strategische keuzes van beide partijen echter te ver uit elkaar gegroeid en dus werd besloten om de samenwerking stop te zetten. “We vinden het jammer dat we afscheid nemen, maar op deze wijze kunnen we onze ambities beter nastreven. Het vakmanschap van Borgesius en de professionele organisatie van Bakkersland is een unieke bundeling van krachten”, aldus Frits Borgesius, directeur-eigenaar van Borgesius.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top