ACM geeft goedkeuring voor overname Bakkersland | RetailDetail

ACM geeft goedkeuring voor overname Bakkersland

ACM geeft goedkeuring voor overname Bakkersland

De Autoriteit Consument & Markt heeft bakkerij Borgesius de goedkeuring gegeven om de Bakkersland Groep over te nemen. Door de overname wordt ook de samenwerking tussen Borgesius en de coöperatie Bake Five stopgezet.

“Perfecte partner”

“Wij zien al enkele jaren met lede ogen aan hoe in talloze artikelen en publicaties het imago van brood als lekker én gezond dagelijks oerproduct, wordt aangetast. Wij willen het tij keren en ervoor zorgen dat ons dagelijks brood in ere wordt hersteld en zien daarin Bakkersland als onze perfecte partner. Onze eeuwenoude broodcultuur moet behouden blijven. Met de overname van Bakkersland zetten we ineens een grote stap”, zegt Borgesius in een bericht rond de overname.

 

De overname van Bakkersland werd in juni van dit jaar al bekendgemaakt, maar tot nu toe was het dus wachten op de goedkeuring van de ACM. Beide partijen gaan nu definitief samen verder onder de naam Borgesius-Bakkersland en worden samen het grootste bakkersbedrijf van Nederland.

 

Borgesius werkte sinds 1997 samen met Bake Five, een coöperatie van zelfstandige industriële bakkerijen in Nederland. Door de overname van Bakkersland zijn de strategische keuzes van beide partijen echter te ver uit elkaar gegroeid en dus werd besloten om de samenwerking stop te zetten. “We vinden het jammer dat we afscheid nemen, maar op deze wijze kunnen we onze ambities beter nastreven. Het vakmanschap van Borgesius en de professionele organisatie van Bakkersland is een unieke bundeling van krachten”, aldus Frits Borgesius, directeur-eigenaar van Borgesius.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.