Ahold Delhaize start nieuwe ronde terugkoop aandelen | RetailDetail

Ahold Delhaize koopt weer twee miljard aan eigen aandelen

Ahold Delhaize koopt weer twee miljard aan eigen aandelen
Shutterstock

Ahold Delhaize heeft tussen 27 en 29 december 2017 voor 10,6 miljoen euro eigen aandelen teruggekocht. Het was de laatste fase van een inkoopprogramma ter waarde van een miljard euro, dat meteen wordt gevolgd door een dubbel zo grote ronde.

 

Kapitaal terugbrengen

Ahold Delhaize begon begin december 2016 met de terugkoop van de eigen aandelen en iets meer dan een jaar later is het programma afgerond. In totaal vergaarde het bedrijf iets meer dan 55 miljoen aandelen in die periode.

 

Vandaag ging het bedrijf dan weer onmiddellijk van start gegaan met een nieuw inkoopprogramma, dat in totaal twee miljard euro aan aandelen terug naar het bedrijf moet brengen. Ahold Delhaize wil deze aankopen nog voor het einde van het jaar afgerond hebben. Zo moet uitstaand kapitaal opnieuw binnen het bedrijf komen, waarna de aandelen deels of volledig worden geschrapt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.