Ahold Delhaize mikt op vers om Walmart af te houden | RetailDetail

Ahold Delhaize mikt op vers om Walmart af te houden

Ahold Delhaize mikt op vers om Walmart af te houden

Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize, is tijdens een interview dieper ingegaan op de prestaties van het supermarktbedrijf in de Verenigde Staten. Daarin stelde hij dat de focus op verse voeding bijzonder belangrijk is om de concurrentie af te houden.

Innovatie nog steeds mogelijk

“We hebben eerst en vooral een goed aanbod in verse voeding. Daarnaast hebben we onze prijzen de afgelopen jaren sterk laten dalen, om zo meer competitief te zijn met Walmart”, aldus Boer tijdens een interview met Bloomberg. Hij praat ook over de impact van Amazon op de supermarktsector, waarbij hij zegt niet te geloven dat Amazon die sector volledig overhoop zal kunnen gooien. “Klanten zijn naast waarde ook op zoek naar kwaliteit en versheid”, aldus Boer. “Met het combineren van fysieke winkels en online oplossingen heb je een zeer goed antwoord op nieuwe concurrenten.” Volgens Boer is de combinatie van een sterk vers aanbod en een goede omnichannelaanpak dan ook bijzonder belangrijk.

 

 Andere fysieke ketens zijn momenteel dan ook nog de grootste concurrenten voor Boer, aangezien nog maar enkele procenten van de bestedingen in voeding online worden gedaan. In de Verenigde Staten haalt Ahold Delhaize momenteel ongeveer 2% van zijn omzet online, maar de komende jaren mikt het bedrijf op een online aandeel van ongeveer 5% in de Amerikaanse omzet.

 

Volgens Boer kan er ook nog flink wat geïnnoveerd worden binnen de sector: vooral dan in meer gepersonaliseerd aanbod, waarbij klanten promoties krijgen voor de producten die ze ook echt kopen. Daarnaast moeten supermarkten hun klanten ook bijstaan in het uitbouwen van een gezondere levensstijl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.