Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS | RetailDetail

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS
Foto: EQRoy / Shutterstock.com

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

 

Motor voor nieuwe e-commerce- en digitale strategieën

Peapod Digital Labs wordt in de komende maanden uitgebouwd en moet nog voor het einde van het jaar volledig operationeel zijn, laat Ahold Delhaize USA weten in een persverklaring. De nieuwe organisatie zal zelfstandig opereren onder leiding van JJ Fleeman, die ook Chief eCommerce Officer wordt van de supermarktgroep in de VS. Fleeman speelde eerder ook al een rol in de integratie van Delhaize binnen Ahold Delhaizein de VS.


"Peapod Digital Labs wordt de motor voor onze e-commerce- en digitale strategieën in de VS", verklaart Kevin Holt, CEO van Ahold Delhaize USA. “Als een van de grootste supermarktretailers en marktleider in thuislevering aan de oostkust, hebben de lokale merken van Ahold Delhaize USA een sterke geschiedenis van innovatie.” 


Holt wil de grootte en schaal van de Amerikaanse formules van Ahold Delhaize als hefboom gaan gebruiken om klanten een gepersonaliseerde en moeiteloze winkelervaring te geven. In de persverklaring staat wel expliciet dat de innovaties die het nieuwe lab ontwikkelt alleen voor de VS bedoeld zijn. Het is dus nog niet duidelijk of Ahold Delhaize ook in Europa van de technologieën gebruik zal maken.

 

Doel: "ongeziene omnichannel-supermarktervaring creëren"

Ahold Delhaize USA wil, in navolging van Wal-Mart en Amazon, gaan inzetten op digitalisering en nieuwe technologie om “de beste van de klas” te worden in klantenbeleving, zegt topman JJ Fleeman: “Of het nu om maaltijdinspiratie, onlineshopping of digitalisering en personalisatie in de winkels gaat, Peapod Digital Labs zal de digitale ervaring voor Amerikaanse klanten verbeteren.”


Peapod Digital Labs is bovendien niet zomaar vernoemd naar de online boodschappenformule Peapod: het zal die formule ook aansturen. “We hebben de ongelooflijke opportuniteit om verder te bouwen op de lange innovatiegeschiedenis van Peapod en zo een ongeziene omnichannel-supermarktervaring te creëren”, aldus nog Fleeman, tevens voormalig strategietopman van Ahold Delhaize USA. 
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.