Ahold Delhaize verkoopt AH Groenplaats aan Spar (Colruyt)

Ahold Delhaize verkoopt AH Groenplaats aan Spar (Colruyt)
Shutterstock

De laatste winkel die de fusie tussen Ahold en Delhaize in België tegenhield, is nu toch verkocht. De koper is Colruyt Group, dat een Spar zal vestigen aan de Antwerpse Groenplaats. 

Klaar voor fusie

Zoals bekend moesten de fusiepartners van de Belgische mededingingsautoriteit (BMA) dertien winkels verkopen om te mogen fuseren in België: acht van Albert Heijn en vijf van Delhaize. Het filiaal van Albert Heijn aan de Antwerpse Groenplaats vond lang geen kandidaat-koper, maar is nu toch verkocht, meldt Ahold Delhaize vandaag.

 

De verkoop zal binnen een maand worden afgerond, verwacht het bedrijf. De BMA moet immers nog zijn fiat geven. De medewerkers van de bewuste winkel zullen in andere verkooppunten van Albert Heijn worden tewerkgesteld. Na de verkoop kan de fusie tussen Ahold en Delhaize nu ook daadwerkelijk plaatsvinden in België. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Back to top