Ahold Delhaize verkoopt nu ook winkels aan Carrefour | RetailDetail

Ahold Delhaize verkoopt nu ook winkels aan Carrefour

Ahold Delhaize verkoopt nu ook winkels aan Carrefour

Carrefour Belgium neemt drie winkels en één te realiseren winkelproject over van Ahold Delhaize. Ze zullen als Market worden heropend. De Albert Heijn van Boortmeerbeek wordt overgenomen door een zelfstandige ondernemer. 

Nog vier te gaan 

De winkels van Albert Heijn in Lokeren (Dijkstraat), AD Delhaize in Berendrecht (Monnikenhofstraat) en Proxy Delhaize in Gent (Hundelgemsesteenweg) worden overgenomen door Carrefour Belgium, dat de winkels zal ombouwen tot Carrefour Market-supermarkten. Verder heeft Carrefour een akkoord met Ahold Delhaize om een te realiseren project over te nemen en er eveneens een Market te openen. Bovendien maakt Ahold Delhaize bekend dat de Albert Heijn-supermarkt in Boortmeerbeek (Leuvensesteenweg) in handen komt van een zelfstandige supermarktondernemer. 

 

In maart vorig jaar keurde de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) de voorgenomen fusie van Delhaize en Ahold goed, op voorwaarde dat dertien winkels zouden worden verkocht. Eerder al meldden we de overname van drie winkels door Lidl en twee door de etnische supermarktketen Tanger. Vier winkels dient Ahold Delhaize nu nog aan de man te brengen: Proxy Delhaize Antwerpen (Oude Leeuwenrui), AD Delhaize Lille (Poederleeseweg), Albert Heijn Antwerpen (Groenplaats) en Albert Heijn Gent (Overpoortstraat). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.