Ahold Delhaize vervangt CEO Delhaize België | RetailDetail

Ahold Delhaize vervangt CEO Delhaize België

Ahold Delhaize vervangt CEO Delhaize België

Supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft Denis Knoops ontslagen als CEO van Delhaize België. Hij betaalt de tol voor de zwakke prestaties van de Belgische tak en wordt vervangen door Xavier Piesvaux.

25 jaar in dienst

Knoops geeft ongeveer drie jaar de leiding gehad over de Belgische supermarkten van Delhaize, sinds hij in 2014 Dirk van den Berghe opvolgde. “We bedanken Denis voor zijn toewijding en bijdrage doorheen de voorbije 25 jaar, waarbij hij het bedrijf in verschillende rollen in België, de Verenigde Staten en Azië van dienst was. Denis heeft Delhaize de voorbije drie jaar geleid, waarbij hij respect had voor 150-jarige geschiedenis die het tot een leidend merk in België en Luxemburg heeft gemaakt. We wensen hem het allerbeste in de toekomst”, aldus Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize.

 

Knoops betaalt meer dan waarschijnlijk de prijs voor de zwakke resultaten die Delhaize in België voorlegde sinds de fusie. Terwijl er op bijna alle markten sprake was van groei, bleven de resultaten van de Belgische supermarkten achter.

 

Walmart

Hij wordt nu vervangen door Xavier Piesvaux, die vanaf 11 september aan de slag zal gaan. Ook Piesvaux heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de sector. Tot voor kort was hij manager bij Walmart East Canada, en daarvoor had hij tien jaar lang de leiding over Mega Image, een Roemeense keten die ook onderdeel van Ahold Delhaize is. “Ik kijk er naar uit om de meer dan 5 miljoen klanten nog beter te dienen, samen met de meer dan 30.000 medewerkers van Delhaize”, aldus Piesvaux.

 

De vervanging van Knoops is niet de enige wijziging in het management van Ahold Delhaize. Zo wordt Wouter Kolk, die momenteel CEO is van Albert Heijn, vanaf 1 januari 2019 de COO van Europa en Indonesië. Hij vervangt in die positie Pierre Bouchut, die volgend jaar op pensioen gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.