Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één | RetailDetail

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één
Roman Tiraspolsky / Shutterstock.com

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

750 miljoen euro besparen

Ahold Delhaize bestaat op dit moment in de Verenigde Staten nog uit Ahold USA en Delhaize America afzonderlijk, maar vanaf 1 januari gaan ze samen verder als Ahold Delhaize USA. Een logische zet, aangezien de Verenigde Staten een cruciale markt is voor de groep: liefst twee derde van de totale omzet van het supermarktbedrijf wordt daar gemaakt. Het was dan ook één van de hoofdredenen voor de fusie.

 

Door de Amerikaanse activiteiten samen te voegen kan de fusiegroep op kosten besparen, zoals het schrappen van een aantal dubbele functies. “Sommige ondersteunende functies komen te vervallen”, laat Ahold Delhaize weten, al zegt het dat er ook nieuwe jobs zullen ontstaan. 

 

Aangezien Ahold Delhaize heeft beloofd om tegen 2019 750 miljoen euro kosten te besparen, bij voorkeur uit synergievoordelen, moet nu ook stevig in de Amerikaanse kosten worden gesneden. Het is voorlopig wel de bedoeling dat alle supermarktketens van de groep in de VS hun eigen identiteit behouden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.