Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één
Roman Tiraspolsky / Shutterstock.com

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

750 miljoen euro besparen

Ahold Delhaize bestaat op dit moment in de Verenigde Staten nog uit Ahold USA en Delhaize America afzonderlijk, maar vanaf 1 januari gaan ze samen verder als Ahold Delhaize USA. Een logische zet, aangezien de Verenigde Staten een cruciale markt is voor de groep: liefst twee derde van de totale omzet van het supermarktbedrijf wordt daar gemaakt. Het was dan ook één van de hoofdredenen voor de fusie.

 

Door de Amerikaanse activiteiten samen te voegen kan de fusiegroep op kosten besparen, zoals het schrappen van een aantal dubbele functies. “Sommige ondersteunende functies komen te vervallen”, laat Ahold Delhaize weten, al zegt het dat er ook nieuwe jobs zullen ontstaan. 

 

Aangezien Ahold Delhaize heeft beloofd om tegen 2019 750 miljoen euro kosten te besparen, bij voorkeur uit synergievoordelen, moet nu ook stevig in de Amerikaanse kosten worden gesneden. Het is voorlopig wel de bedoeling dat alle supermarktketens van de groep in de VS hun eigen identiteit behouden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top