Ahold en Delhaize schrappen bonussen

Ahold en Delhaize schrappen bonussen

Ahold en Delhaize hebben besloten om de grote bonussen, die de topmannen zouden krijgen bij een geslaagde integratie van de twee bedrijven, te schrappen. Dat doen ze onder druk van de beleggers, die hun ongenoegen hadden geuit.

 

Geschrapt van agenda

Zo zou Ahold-CEO Dick Boer, die tevens de CEO van het nieuwe bedrijf wordt, een bonus krijgen van ongeveer één miljoen euro. Ook Frans Muller van Delhaize kon rekenen op een bonus van één miljoen euro, plus daarbovenop nog eens een aanblijfbonus in de vorm van een aandelenpakket met een waarde van 1,5 miljoen euro.

 

De beleggers waren niet te spreken over de bonussen, voornamelijk omdat het, volgens hen, sowieso de taak is van de topmannen om de fusie in goede banen te leiden en ze er dus geen extraatje voor hoeven te krijgen. Dat schrijft RTL Z.

 

Normaal gezien moest er volgende week tijdens de aandeelhoudersvergadering gestemd worden over de bonussen, maar dat agendapunt is nu dus van de lijst geschrapt bij zowel Ahold als Delhaize.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top