Ahold USA test robot in Giant Food Store | RetailDetail

Ahold USA test robot in Giant Food Store

Ahold USA test robot in Giant Food Store
Shutterstock

In een vestiging van Giant Food Store in de Verenigde Staten test Ahold USA momenteel een robot die gevaren op de vloer kan detecteren, waarna hij assistentie zal vragen. Hij kan ook lege winkelrekken aanwijzen en prijzen controleren.

Prijzen checken

Marty, zoals de robot heet, beweegt vrij doorheen de winkel. Daarbij houdt hij de vloer in de gaten, om na te gaan of er niets gemorst is of dat er geen andere gevaren te vinden zijn. Is dat wel het geval, dan stopt hij en roept hij assistentie van één van de medewerkers, zodat die het probleem kan oplossen.

 

Ondertussen houdt hij ook de winkelrekken in de gaten. Zo kan hij doorgeven wanneer een bepaald product niet meer in de rekken ligt. Als dat product nog voorradig is in het gebouw genereert hij een rapport, zodat medewerkers weten welk product ze moeten aanvullen. Hij checkt ook alle getoonde prijzen en vergelijkt die met de prijzen die in het kassasysteem zitten. Ook hier zal hij bij een fout een rapport opmaken, zodat dat opgelost kan worden.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.