Albert Heijn België verhuist al naar een nieuw hoofdkantoor

Albert Heijn België verhuist al naar een nieuw hoofdkantoor

Het wordt steeds duidelijker dat het Albert Heijn menens is met België. Na nog geen jaar in het land, verhuist de supermarktketen al naar een nieuw – en groter – hoofdkantoor. Albert Heijn slaat zijn tenten op aan de Bredabaan nummer 1026, in Schoten.

Beter bereikbaar

Is Albert Heijn in België al zo snel uit zijn voegen aan het barsten? “Het vorige hoofdkantoor, in de Borzestraat in het centrum van Antwerpen, bleek op den duur niet gemakkelijk bereikbaar,” verduidelijkt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België. Het nieuwe kantoor op de Bredabaan zal dat in ieder geval wel zijn, aangezien de baan vlot toegankelijk is vanuit alle windrichtingen.


Bovendien ademt de Antwerpse hoofdstraat, als belangrijke locatie voor baanwinkels, een onmiskenbare retailsfeer uit. “De Bredabaan is doordrongen van de geest van retail. Een betere ligging kon Albert Heijn zich dus moeilijk wensen”, aldus Jorg Snoeck van RetailDetail. Al moeten speculanten nu niet gaan denken dat daar ook een winkel komt. “Het blijft louter bij een hoofdkantoor”, verzekert Corné Mulders.

Antwerpen blijft uitvalbasis

De verhuis naar een groter én grootser hoofdkwartier is een teken als geen ander dat er bij AH België nog heel wat op til is. Zo duidt de keuze voor opnieuw een locatie in Antwerpen erop dat Albert Heijn zich op Vlaanderen blijft toespitsen. Moest de Nederlandse supermarkt zijn pijlen ook op Wallonië willen richten, was dit de uitgelezen kans om zich meer naar het centrum van het land te bewegen.

Het wordt steeds duidelijker dat het Albert Heijn menens is met België. Na nog geen jaar in het land, verhuist de supermarktketen al naar een nieuw – en groter – hoofdkantoor. Albert Heijn slaat zijn tenten op aan de Bredabaan nummer 1026, in Schoten.

Beter bereikbaar

Is Albert Heijn in België al zo snel uit zijn voegen aan het barsten? “Het vorige hoofdkantoor, in de Borzestraat in het centrum van Antwerpen, bleek op den duur niet gemakkelijk bereikbaar,” verduidelijkt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België. Het nieuwe kantoor op de Bredabaan zal dat in ieder geval wel zijn, aangezien de baan vlot toegankelijk is vanuit alle windrichtingen.


Bovendien ademt de Antwerpse hoofdstraat, als belangrijke locatie voor baanwinkels, een onmiskenbare retailsfeer uit. “De Bredabaan is doordrongen van de geest van retail. Een betere ligging kon Albert Heijn zich dus moeilijk wensen”, aldus Jorg Snoeck van RetailDetail. Al moeten speculanten nu niet gaan denken dat daar ook een winkel komt. “Het blijft louter bij een hoofdkantoor”, verzekert Corné Mulders.

Antwerpen blijft uitvalbasis

De verhuis naar een groter én grootser hoofdkwartier is een teken als geen ander dat er bij AH België nog heel wat op til is. Zo duidt de keuze voor opnieuw een locatie in Antwerpen erop dat Albert Heijn zich op Vlaanderen blijft toespitsen. Moest de Nederlandse supermarkt zijn pijlen ook op Wallonië willen richten, was dit de uitgelezen kans om zich meer naar het centrum van het land te bewegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top