Albert Heijn België verhuist al naar een nieuw hoofdkantoor

Albert Heijn België verhuist al naar een nieuw hoofdkantoor

Het wordt steeds duidelijker dat het Albert Heijn menens is met België. Na nog geen jaar in het land, verhuist de supermarktketen al naar een nieuw – en groter – hoofdkantoor. Albert Heijn slaat zijn tenten op aan de Bredabaan nummer 1026, in Schoten.

Beter bereikbaar

Is Albert Heijn in België al zo snel uit zijn voegen aan het barsten? “Het vorige hoofdkantoor, in de Borzestraat in het centrum van Antwerpen, bleek op den duur niet gemakkelijk bereikbaar,” verduidelijkt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België. Het nieuwe kantoor op de Bredabaan zal dat in ieder geval wel zijn, aangezien de baan vlot toegankelijk is vanuit alle windrichtingen.


Bovendien ademt de Antwerpse hoofdstraat, als belangrijke locatie voor baanwinkels, een onmiskenbare retailsfeer uit. “De Bredabaan is doordrongen van de geest van retail. Een betere ligging kon Albert Heijn zich dus moeilijk wensen”, aldus Jorg Snoeck van RetailDetail. Al moeten speculanten nu niet gaan denken dat daar ook een winkel komt. “Het blijft louter bij een hoofdkantoor”, verzekert Corné Mulders.

Antwerpen blijft uitvalbasis

De verhuis naar een groter én grootser hoofdkwartier is een teken als geen ander dat er bij AH België nog heel wat op til is. Zo duidt de keuze voor opnieuw een locatie in Antwerpen erop dat Albert Heijn zich op Vlaanderen blijft toespitsen. Moest de Nederlandse supermarkt zijn pijlen ook op Wallonië willen richten, was dit de uitgelezen kans om zich meer naar het centrum van het land te bewegen.

Het wordt steeds duidelijker dat het Albert Heijn menens is met België. Na nog geen jaar in het land, verhuist de supermarktketen al naar een nieuw – en groter – hoofdkantoor. Albert Heijn slaat zijn tenten op aan de Bredabaan nummer 1026, in Schoten.

Beter bereikbaar

Is Albert Heijn in België al zo snel uit zijn voegen aan het barsten? “Het vorige hoofdkantoor, in de Borzestraat in het centrum van Antwerpen, bleek op den duur niet gemakkelijk bereikbaar,” verduidelijkt Corné Mulders, General Manager van Albert Heijn België. Het nieuwe kantoor op de Bredabaan zal dat in ieder geval wel zijn, aangezien de baan vlot toegankelijk is vanuit alle windrichtingen.


Bovendien ademt de Antwerpse hoofdstraat, als belangrijke locatie voor baanwinkels, een onmiskenbare retailsfeer uit. “De Bredabaan is doordrongen van de geest van retail. Een betere ligging kon Albert Heijn zich dus moeilijk wensen”, aldus Jorg Snoeck van RetailDetail. Al moeten speculanten nu niet gaan denken dat daar ook een winkel komt. “Het blijft louter bij een hoofdkantoor”, verzekert Corné Mulders.

Antwerpen blijft uitvalbasis

De verhuis naar een groter én grootser hoofdkwartier is een teken als geen ander dat er bij AH België nog heel wat op til is. Zo duidt de keuze voor opnieuw een locatie in Antwerpen erop dat Albert Heijn zich op Vlaanderen blijft toespitsen. Moest de Nederlandse supermarkt zijn pijlen ook op Wallonië willen richten, was dit de uitgelezen kans om zich meer naar het centrum van het land te bewegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top