Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren | RetailDetail

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn rolt in Rotterdam een proefproject uit om online bestellingen binnen twee uur aan huis te leveren. De nieuwe dienst, waarbij AH samenwerkt met SupperBuddy, heeft de naam Rappie meegekregen.

Goedkoper voor Albert Heijn

Momenteel is de dienst nog maar beschikbaar in vier winkels van Albert Heijn, maar daar kan in de toekomst snel verandering in komen. “Bij Albert Heijn proberen we altijd eerst iets kleinschalig uit om te kijken of er behoefte aan is, en of het werkt. We hebben voor SuperBuddy gekozen omdat dit bedrijf een goed ontwikkeld technisch platform heeft, zodat we bij gebleken succes kunnen opschalen”, zegt een woordvoerder aan De Telegraaf.

 

De nieuwe samenwerking is niet enkel goed nieuws voor de klant, maar kan ook een financiële meevaller zijn voor Albert Heijn. Tot nu toe maken supermarkten voornamelijk verlies op online bezorging. “Wij maken winst”, zegt Laurens Van Geffen, medeoprichter van SuperBuddy. “Want SuperBuddy heeft geen kosten van eigen winkels, noch van voorraden, noch van vast personeel of vrachtwagentjes.”

 

Buddy’s

In het systeem van SuperBuddy worden boodschappen in de winkels gedaan door buddy’s die daarna de boodschappen aan huis leveren. Als er producten niet aanwezig zijn, dan contacteren zij ook de klant om na te gaan of die een alternatief wil. “Op deze manier word je nooit teleurgesteld als je de producten aan de deur krijgt.”

 

Klanten die via AH.nl bestellen kunnen nu ook kiezen voor de service van SuperBuddy, die ook al aanwezig is in Zwolle en Utrecht, waar het boodschappen doet voor Jumbo en Ekoplaza. In de Verenigde Staten is met Instacart een gelijkaardig bedrijf te vinden. Dat levert onder andere voor Whole Foods.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.