Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren | RetailDetail

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn rolt in Rotterdam een proefproject uit om online bestellingen binnen twee uur aan huis te leveren. De nieuwe dienst, waarbij AH samenwerkt met SupperBuddy, heeft de naam Rappie meegekregen.

Goedkoper voor Albert Heijn

Momenteel is de dienst nog maar beschikbaar in vier winkels van Albert Heijn, maar daar kan in de toekomst snel verandering in komen. “Bij Albert Heijn proberen we altijd eerst iets kleinschalig uit om te kijken of er behoefte aan is, en of het werkt. We hebben voor SuperBuddy gekozen omdat dit bedrijf een goed ontwikkeld technisch platform heeft, zodat we bij gebleken succes kunnen opschalen”, zegt een woordvoerder aan De Telegraaf.

 

De nieuwe samenwerking is niet enkel goed nieuws voor de klant, maar kan ook een financiële meevaller zijn voor Albert Heijn. Tot nu toe maken supermarkten voornamelijk verlies op online bezorging. “Wij maken winst”, zegt Laurens Van Geffen, medeoprichter van SuperBuddy. “Want SuperBuddy heeft geen kosten van eigen winkels, noch van voorraden, noch van vast personeel of vrachtwagentjes.”

 

Buddy’s

In het systeem van SuperBuddy worden boodschappen in de winkels gedaan door buddy’s die daarna de boodschappen aan huis leveren. Als er producten niet aanwezig zijn, dan contacteren zij ook de klant om na te gaan of die een alternatief wil. “Op deze manier word je nooit teleurgesteld als je de producten aan de deur krijgt.”

 

Klanten die via AH.nl bestellen kunnen nu ook kiezen voor de service van SuperBuddy, die ook al aanwezig is in Zwolle en Utrecht, waar het boodschappen doet voor Jumbo en Ekoplaza. In de Verenigde Staten is met Instacart een gelijkaardig bedrijf te vinden. Dat levert onder andere voor Whole Foods.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.