Albert Heijn komt met eigen thuisscanner

Albert Heijn komt met eigen thuisscanner
Hiku

Supermarktketen Albert Heijn gaat met Hiku een koelkastmagneet testen waarmee barcodes kunnen gescand worden, waarna de producten onmiddellijk op het online boodschappenlijstje worden geplaatst.

Test bij 200 klanten

In een eerste fase gaat Albert Heijn tweehonderd klanten uitnodigen om het toestel uit te testen. De uitnodiging wordt verstuurd naar klanten die regelmatig online bestellen, maar ook naar klanten die dat nooit eerder deden. Zij kunnen niet enkel barcodes scannen met het toestel, maar ook via een microfoon inspreken welke producten ze willen aankopen. Daarna kan die klant zijn bestelling gewoon afronden op de website of de app van Albert Heijn.

 

Met de test wil Albert Heijn uitzoeken of klanten van de keten wel nood hebben aan het toestel en of ze het handig vinden. Is dat het geval, dan wordt het gadget later mogelijk ook op grote schaal uitgerold.

 

Albert Heijn is trouwens niet de enige keten die gebruik maakt van de Hiku, want het bedrijf heeft ook al samenwerkingen met ketens in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In dat laatste land wordt het toestel gebruikt door Chronodrive, onderdeel van Auchan, waar het de naam Izy heeft meegekregen. In de Verenigde Staten werkt Hiku dan weer samen met Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top