Albert Heijn komt met eigen thuisscanner | RetailDetail

Albert Heijn komt met eigen thuisscanner

Albert Heijn komt met eigen thuisscanner
Hiku

Supermarktketen Albert Heijn gaat met Hiku een koelkastmagneet testen waarmee barcodes kunnen gescand worden, waarna de producten onmiddellijk op het online boodschappenlijstje worden geplaatst.

Test bij 200 klanten

In een eerste fase gaat Albert Heijn tweehonderd klanten uitnodigen om het toestel uit te testen. De uitnodiging wordt verstuurd naar klanten die regelmatig online bestellen, maar ook naar klanten die dat nooit eerder deden. Zij kunnen niet enkel barcodes scannen met het toestel, maar ook via een microfoon inspreken welke producten ze willen aankopen. Daarna kan die klant zijn bestelling gewoon afronden op de website of de app van Albert Heijn.

 

Met de test wil Albert Heijn uitzoeken of klanten van de keten wel nood hebben aan het toestel en of ze het handig vinden. Is dat het geval, dan wordt het gadget later mogelijk ook op grote schaal uitgerold.

 

Albert Heijn is trouwens niet de enige keten die gebruik maakt van de Hiku, want het bedrijf heeft ook al samenwerkingen met ketens in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In dat laatste land wordt het toestel gebruikt door Chronodrive, onderdeel van Auchan, waar het de naam Izy heeft meegekregen. In de Verenigde Staten werkt Hiku dan weer samen met Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top