Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt op 26 juni met een vernieuwde versie van de Appie-app, die voor klanten automatisch boodschappenlijstjes kan maken aan de hand van hun aankoophistorie.

Persoonlijke aanbiedingen

De app kan eveneens worden uitgebreid met gerichte persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens van Bonuskaart-klanten. Ook boodschappentips aan de hand van het seizoen, het weer, het tijdstip en evenementen behoren tot toekomstige opties voor de app. Er is ook een 'kookstand', die verhindert dat de schermbeveiliging aanspringt terwijl je een recept aan het volgen bent in de keuken. De nieuwe Appie is vooral gebruiksvriendelijker: de barcodescanner is eenvoudiger aan te roepen en het zoekmechanisme werd verbeterd.

 

Albert Heijn is al meer dan vijf jaar actief met Appie. De app werd diverse malen verbeterd, met functionaliteiten als mobiel zelfscannen in de winkels. De keten introduceerde destijds als een van de eerste Nederlandse supermarktformules een app voor de mobiele telefoon voor haar klanten.

 

Albert Heijn wil klanten ook met andere technieken helpen met het maken van een boodschappenlijst, aangezien 70% van de klanten een boodschappenlijst gebruikt, maar dit vaak vergeet aan te vullen of mee te nemen naar de winkel. Sinds april mogen 200 klanten daarom twee maanden Hiku testen, een tool voor op de koelkast waarmee de klant boodschappen op zijn lijst in de Appie of op ah.nl kan zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top