Albert Heijn in Leuven gesloten | RetailDetail

Albert Heijn in Leuven gesloten

Albert Heijn in Leuven gesloten
Shutterstock

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Gevolg van fusie

De supermarkt van Albert Heijn opende nochtans pas op 1 april 2015 de deuren in Leuven en was bovendien ook succesvol. De fusie tussen Ahold en Delhaize gooide echter roet in het eten, want daardoor moesten acht vestigingen van Albert Heijn verdwijnen van de Belgische Mededingingsautoriteit. Zo moet ook de AH in Boortmeerbeek verdwijnen. Ondanks verwoede pogingen van de stad Leuven om de vestiging te redden, sluit de winkel op het Engels Plein nu toch de deuren.

 

Midden vorige maand kregen de werknemers van de supermarkt echter goed nieuws: de vestiging had met Lidl een overnemer gevonden en al het personeel kon aan de slag blijven. Tijdens de bouwwerken in de winkel worden zij nu opgeleid door hun nieuwe werkgever. Een openingsdatum voor de nieuwe vestiging van Lidl is er nog niet bekend.

 

Sommige consumenten vragen zich wel af waarom Albert Heijn moest verdwijnen om vervangen te worden door een Lidl, dat slechts een kilometer verderop ook al een vestiging heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.