"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

Rabobank-analist Patrick Roquas voorspelt in de Nederlandse krant De Financiële Telegraaf dat Albert Heijn in België een flinke omzetgroei zal tonen en dat de expansie in België boven verwachtingen verloopt.

Omzet in België overtreft de Nederlandse

Roquas verwacht dat Albert Heijn in België tegen 2016 een marktaandeel van ongeveer drie procent zal behalen, dankzij een groei van een vijftiental winkels per jaar. De bestaande winkels doen het trouwens uitstekend: "Albert Heijn behaalt daar een hogere omzet per m² dan in Nederland", laat de analist optekenen.

 

In het laatste kwartaal van 2013 moest Albert Heijn zwakke cijfers voorleggen, maar dat ligt volgens CEO Dick Boer alvast niet aan de winkels onder de grens. De topman heeft dan ook nog geen spijt van zijn stap naar het zuiden: "We zijn nog altijd tevreden over onze supermarkten in België".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top