"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland" | RetailDetail

"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

Rabobank-analist Patrick Roquas voorspelt in de Nederlandse krant De Financiële Telegraaf dat Albert Heijn in België een flinke omzetgroei zal tonen en dat de expansie in België boven verwachtingen verloopt.

Omzet in België overtreft de Nederlandse

Roquas verwacht dat Albert Heijn in België tegen 2016 een marktaandeel van ongeveer drie procent zal behalen, dankzij een groei van een vijftiental winkels per jaar. De bestaande winkels doen het trouwens uitstekend: "Albert Heijn behaalt daar een hogere omzet per m² dan in Nederland", laat de analist optekenen.

 

In het laatste kwartaal van 2013 moest Albert Heijn zwakke cijfers voorleggen, maar dat ligt volgens CEO Dick Boer alvast niet aan de winkels onder de grens. De topman heeft dan ook nog geen spijt van zijn stap naar het zuiden: "We zijn nog altijd tevreden over onze supermarkten in België".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.