"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

"Albert Heijn presteert beter in België dan in Nederland"

Rabobank-analist Patrick Roquas voorspelt in de Nederlandse krant De Financiële Telegraaf dat Albert Heijn in België een flinke omzetgroei zal tonen en dat de expansie in België boven verwachtingen verloopt.

Omzet in België overtreft de Nederlandse

Roquas verwacht dat Albert Heijn in België tegen 2016 een marktaandeel van ongeveer drie procent zal behalen, dankzij een groei van een vijftiental winkels per jaar. De bestaande winkels doen het trouwens uitstekend: "Albert Heijn behaalt daar een hogere omzet per m² dan in Nederland", laat de analist optekenen.

 

In het laatste kwartaal van 2013 moest Albert Heijn zwakke cijfers voorleggen, maar dat ligt volgens CEO Dick Boer alvast niet aan de winkels onder de grens. De topman heeft dan ook nog geen spijt van zijn stap naar het zuiden: "We zijn nog altijd tevreden over onze supermarkten in België".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top