Albert Heijn sluit meer dan 150 PostNL-punten

Albert Heijn sluit meer dan 150 PostNL-punten

Albert Heijn en PostNL hebben besloten om 156 PostNL-punten in filialen van de supermarktketen te sluiten. Door die beslissing blijven er slechts 90 postpunten over. Volgens Albert Heijn zorgden ze voor te veel druk op de servicebalie.

Te hoge kosten

“Albert Heijn en PostNL kiezen gezamenlijk voor een wijziging in het bestand van Albert Heijn-winkels met een PostNL punt. Dit besluit is genomen op basis van een combinatie van factoren, waarbij kosten een van de factoren is”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. Daarnaast is men bij Albert Heijn van mening dat de punten er voor zorgen dat klanten aan de servicebalie niet altijd snel genoeg geholpen kunnen worden.

 

De dienstverlening van PostNL verdwijnt wel niet volledig uit de omgeving van de AH-filialen: ze zullen allemaal verplaatst worden naar de directe omgeving. PostNL wil in de toekomst ook meer gaan focussen op pakketpunten, waarbij het zich enkel bezig houdt met het versturen van pakketten.

 

Begin februari was er ook al ongenoegen bij supermarktondernemers met een postpunt van PostNL, toen dat besloot om supermarkten minder te vergoeden voor het afhandelen van pakketjes. Volgens PostNL krijgen ze nog steeds een marktconforme vergoeding, maar brancheorganisatie VVP zegt dat de supermarktuitbaters 30 tot 40 procent minder krijgen van het postbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de Hypermarkt van Bierges aanvaardt Carrefour nu bij alle Hypermarkten en bij alle eigen Carrefour Markets herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen, om zo minder afval te hebben.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Vlaanderen is alweer een foodhal rijker: in Leuven opende dit weekend De Smidse. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top