Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Supermarktketen Albert Heijn start in Amsterdam met een proefproject waarbij online bestellingen binnen het uur aan huis worden geleverd. In een eerste fase wordt het systeem getest bij twee winkels in de hoofdstad.

Voorlopig nog geen plannen voor uitrol

Klanten die binnen een straal van 15 minuten fietsen rond de vestigingen aan de Elandsgracht en aan het Museumplein wonen, kunnen de komende acht weken hun boodschappen binnen een uur thuis laten leveren. Daarvoor zet de keten 'personal shoppers' in, die de boodschappen verzamelen en daarna met de fiets aan huis brengen.

 

Albert Heijn vraagt vijf euro voor de dienst, maar die gaat volledig naar de bezorgers. Dat zijn werknemers van de keten die op dat moment geen dienst hebben. Ze werken dan als zelfstandige en gebruiken hun eigen fiets en smartphone om alles op te volgen.

 

De keten wil zo testen of het concept, dat in grote steden in het buitenland al succesvol is, ook draagkracht heeft in Nederland. “Met deze pilot willen we laten zien dat we als AH Online actief bezig zijn met de factor tijd. We passen ons aan het leven van onze klanten aan. Vooralsnog is het een proef van acht weken. We zijn nog niet bezig met de vraag hoe we hier in de toekomst mee verder gaan”, zegt Arne Lamet daarover aan Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top