Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland | RetailDetail

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland
Shutterstock

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Te weinig mogelijkheden

“We zien een bescheiden groei in de winkels, maar in onze huidige opzet biedt dit te weinig mogelijkheden voor een duurzaam bedrijf in de toekomst”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn vindt dat het de keten voldoende tijd heeft gegeven om te groeien in Duitsland, maar dat het nu ziet dat de formule niet voldoende aanslaat. “In de afgelopen jaren hebben we waardevolle kennis opgedaan van de Duitse markt.”

 

Momenteel zijn er zes vestigingen van AH to go in Duitsland, allemaal in de regio Noordrijn-Westfalen. Die zullen in het eerste kwartaal van volgend jaar de deuren sluiten. De exacte sluitingsdag is verschillend van winkel tot winkel, maar vanaf 31 maart 2018 zal AH to go niet meer te vinden zijn in Duitsland.

 

Naast die zes zelfstandige winkels, zijn er ook nog eens vijf vestigingen te vinden bij tankstations van Shell. De eerste opende pas in de zomer van 2016 zijn deuren, maar ook die supermarkten verdwijnen binnenkort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.