Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland
Shutterstock

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Te weinig mogelijkheden

“We zien een bescheiden groei in de winkels, maar in onze huidige opzet biedt dit te weinig mogelijkheden voor een duurzaam bedrijf in de toekomst”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn vindt dat het de keten voldoende tijd heeft gegeven om te groeien in Duitsland, maar dat het nu ziet dat de formule niet voldoende aanslaat. “In de afgelopen jaren hebben we waardevolle kennis opgedaan van de Duitse markt.”

 

Momenteel zijn er zes vestigingen van AH to go in Duitsland, allemaal in de regio Noordrijn-Westfalen. Die zullen in het eerste kwartaal van volgend jaar de deuren sluiten. De exacte sluitingsdag is verschillend van winkel tot winkel, maar vanaf 31 maart 2018 zal AH to go niet meer te vinden zijn in Duitsland.

 

Naast die zes zelfstandige winkels, zijn er ook nog eens vijf vestigingen te vinden bij tankstations van Shell. De eerste opende pas in de zomer van 2016 zijn deuren, maar ook die supermarkten verdwijnen binnenkort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Back to top