Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Supermarktketen Albert Heijn begint op 8 september in Harlingen een test met een mobiel afhaalpunt. Toeristen die naar Terschelling gaan, kunnen hier hun online bestelde boodschappen ophalen.

Met boodschappen overvaren

Albert Heijn mikt met het mobiele afhaalpunt op het half miljoen toeristen die ieder jaar naar Terschelling varen. Zij kunnen, voordat ze de boot op gaan, hun boodschappen ophalen en meenemen naar het eiland. Het afhaalpunt blijft geopend tot begin november, maar is enkel op donderdag, vrijdag en zaterdagvoormiddag geopend.

 

De keten wil mobiele afhaalpunten flexibel gaan inzetten, bijvoorbeeld als er op een locatie tijdelijk meer klanten aanwezig zijn. Zij bestellen, net als voor de andere afhaalpunten, hun boodschappen op ah.nl en kiezen vervolgens een locatie van het mobiele afhaalpunt. De bestelling wordt verzameld, naar een distributiepunt in de omgeving van de tijdelijke ophaallocatie gebracht en van daaruit in een aanhangwagen afgeleverd op het mobiele afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top