AH test mobiel Pick Up Point | RetailDetail

Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Supermarktketen Albert Heijn begint op 8 september in Harlingen een test met een mobiel afhaalpunt. Toeristen die naar Terschelling gaan, kunnen hier hun online bestelde boodschappen ophalen.

Met boodschappen overvaren

Albert Heijn mikt met het mobiele afhaalpunt op het half miljoen toeristen die ieder jaar naar Terschelling varen. Zij kunnen, voordat ze de boot op gaan, hun boodschappen ophalen en meenemen naar het eiland. Het afhaalpunt blijft geopend tot begin november, maar is enkel op donderdag, vrijdag en zaterdagvoormiddag geopend.

 

De keten wil mobiele afhaalpunten flexibel gaan inzetten, bijvoorbeeld als er op een locatie tijdelijk meer klanten aanwezig zijn. Zij bestellen, net als voor de andere afhaalpunten, hun boodschappen op ah.nl en kiezen vervolgens een locatie van het mobiele afhaalpunt. De bestelling wordt verzameld, naar een distributiepunt in de omgeving van de tijdelijke ophaallocatie gebracht en van daaruit in een aanhangwagen afgeleverd op het mobiele afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".