Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel | RetailDetail

Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel

Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel
Albert Heijn Wemmel

Met de opening van een winkel in de Brusselse rand verschijnen ook de eerste Franse woordjes in het winkelbeeld van Albert Heijn. Franchisepartner Jan Peeters blijft rotsvast geloven in de toekomst voor de keten in België. 

Tweetalig winkelteam

Vanochtend opende Albert Heijn in faciliteitengemeente Wemmel zijn 37ste vestiging in België: de tweede in Vlaams-Brabant en de vijfde voor franchisenemer Peeters-Govers. De winkel opende in een pand waar fashionretailer A-Mode al een jaar actief is op de eerste verdieping. De vertraging voor Albert Heijn is te wijten aan de fusieperikelen bij Ahold Delhaize

 

In deze supermarkt zal de keten voor het eerst volop Franstalige shoppers over de vloer krijgen. En dat is te merken: een deel van de signalisatie in de winkel is tweetalig. “De voertaal blijft Nederlands,” benadrukt ondernemer Jan Peeters. “Maar we faciliteren toch een stukje de communicatie naar onze Franstalige klanten. We hebben een tweetalig winkelteam aangeworven, wat best wel een uitdaging was. Onze voorkeur ging uit naar Vlamingen die het Frans beheersen, maar we hebben ook enkele Franstalige medewerkers aangeworven die Nederlands spreken.”

 

Geloof in de toekomst

Peeters is enthousiast over de samenwerking met Albert Heijn: “De waarden van de AH sluiten perfect aan bij de vier waarden die wij als familiebedrijf naar voren schuiven: vers, bewust, lokaal en persoonlijk. Met Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en glimlachende medewerkers spreken we hier de taal van de klant.”

 

Voor hem hoeft het dan ook niet bij deze winkel in Wemmel te blijven. “We hebben vertrouwen en we zijn ambitieus. Met deze formule kun je echt overal landen. We kunnen zoveel aandacht geven aan de klant.” De media berichten vrij tendentieus over een mogelijk verdwijnen van Albert Heijn in België, vindt Peeters. Net als ondernemers Inse Knoors (AH Genk en Zonhoven) en Nathalie Van Ende (AH Brasschaat, Stabroek en binnenkort Sint-Niklaas) bevestigde hij recent nog zijn geloof in de toekomst, in het meinummer van het Nederlandse vakblad Foodmagazine. Ook tegenover RetailDetail laat hij geen ruimte voor twijfel: “Zo’n winkel kost wel wat, hoor. Ik waag niet zomaar een gok met deze investering!”


 

Actueel winkelconcept

De supermarkt in Wemmel is 1200 m² groot en werd ingericht volgens het meest recente concept van Albert Heijn, zoals dat ook in de Antwerpse Karel Oomsstraat te zien is: dat betekent onder andere houten bakken op de afdeling groenten en fruit en een actuele look voor de afdelingen bakkerij en traiteur.  De ligging aan de Romeinsesteenweg is vlot bereikbaar voor inwoners van Wemmel, Grimbergen en Meise. In de onmiddellijke omgeving bevinden zich ook verkooppunten van Colruyt, Carrefour Market, Delhaize en Lidl.

 

Het was overigens ongeveer een jaar geleden dat Albert Heijn in België nog een winkel opende (in Knokke was dat) maar voor dit jaar staat zeker nog de opening in Sint-Niklaas op het programma. Over verdere projecten in de pijplijn wil de retailer zich echter niet uitspreken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.