Albert Heijn zet bonen centraal in pop-upwinkel

Albert Heijn zet bonen centraal in pop-upwinkel

Albert Heijn heeft deze week een pop-upwinkel met bonen op het Gelderlandplein in Amsterdam. Consumenten kunnen hier tot en met zondag ontdekken wat ze met bonen kunnen maken. Ze kunnen er ook onder andere bonenburgers en bonenspreads proeven.

Koken en proeven

De bonenwinkel naast de Albert Heijn XL werd gisteren geopend door 'bonenambassadeurs' Luc Kusters (kok van Restaurant Bolenius, het beste groenterestaurant van 2015) en foodie Miljuschka Witzenhausen. In de tijdelijke locatie met bonenbar kookt Herman den Blijker vandaag een bonengerecht.

 

De Nederlandse consument eet weinig bonen, vergeleken met andere landen: “Dat komt onder andere omdat we het lastig om vinden bonen lekker klaar te maken” zegt Stefan van Kastanja, verantwoordelijk voor peulvruchten bij Albert Heijn. “Daarom zetten we de bonen dit jaar extra in de schijnwerpers.”

 

Nieuwe producten  

“Deze dagen doen we dat met de pop-upwinkel en over een paar weken met nieuwe producten, bijvoorbeeld bijzondere bonenmixen met edamameboontjes, witte bonen en grote kidneybonen. Later dit jaar organiseren we bonenproeverijen in winkels en staat de Allerhande vol boneninspiratie”, vertelt Van Kastanja.

 

In dit Internationale Jaar van de Boon, uitgeroepen door de Verenigde Naties, gaat er meer aandacht uit naar de peulvrucht. De markt van peulvruchten groeide dit eerste half jaar met 15% en zelfs 20% bij Albert Heijn. Vooral boonsoorten zoals zwarte bonen, kidneybonen en kikkererwten groeien hard volgens de formule.

 

Bonen zijn nochtans een rijke voedingsbron: ze bevatten veel eiwitten, vitaminen en aminozuren, zijn caloriearm en verlagen de cholesterol. Het Voedingscentrum adviseert in de Schijf van Vijf om wekelijks peulvruchten te eten. Bonen hebben daarnaast een lage milieubelasting en ze verrijken de bodem door de teelt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de Hypermarkt van Bierges aanvaardt Carrefour nu bij alle Hypermarkten en bij alle eigen Carrefour Markets herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen, om zo minder afval te hebben.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top