Aldi investeert 300 miljoen pond in Britse winkels

Aldi investeert 350 miljoen in Britse winkels

Aldi investeert 350 miljoen in Britse winkels

Aldi gaat volgend jaar 300 miljoen pond (350 miljoen euro) investeren in de eigen winkels. Dat liet het verstaan bij de bekendmaking van de jaarcijfers van het voorbije jaar, waarin het een recordomzet haalde.

70 nieuwe winkels

Aldi UK haalde in 2015 een omzet van 7,7 miljard pond (net geen negen miljard euro). Dat is een groei van 12% en ook meteen een record voor de discounter in het Verenigd Koninkrijk. De operationele winst daalde wel met 1,8% naar 255,6 miljoen pond (295 miljoen euro), wat volgens Aldi te wijten is aan de grote investeringen. Ook volgend jaar zal er fors geïnvesteerd worden, om zo verder te blijven groeien.

 

De investering van 300 miljoen pond zal gebruikt worden voor de opening van zeventig nieuwe winkels en de renovatie van nog eens 100 winkels. Aldi heeft eerder al het doel gesteld om tegen 2022 duizend winkels te hebben in het Verenigd Koninkrijk, momenteel staat de teller op 785 filialen. De nieuwe winkels zullen trouwens gebruik maken van een nieuw concept, dat werd ontwikkeld op basis van een vragenronde bij meer dan 50.000 klanten van Aldi. Zo krijgen grote delen van de winkels een nieuwe invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.