Aldi kleedt medewerkers in biokatoen | RetailDetail

Aldi kleedt medewerkers in biokatoen

Aldi kleedt medewerkers in biokatoen
Foto Aldi

Alle winkelmedewerkers van de supermarktketen krijgen nieuwe en duurzame winkelkledij. Het initiatief kadert in de grote ombouwoperatie van de discounter en illustreert ook het duurzame inkoopbeleid van Aldi.

 

In Aldi-blauw

De huidige werkkledij van de Aldi-winkelmedewerkers wordt vervangen door een nieuwe collectie in het typische Aldi-blauw: hemden of blouses (met en zonder mouwen), jeansbroeken, fleecejasjes (met en zonder mouwen) en een heuptasje. Zo kunnen de medewerkers zowel bij warm als koud weer comfortabel en aangenaam werken.

 

De make-over is een onderdeel van de grote ombouwoperatie die Aldi eind maart aankondigde. Het komende anderhalf jaar worden de 450 Belgische winkels heringericht met grotere nadruk op vers en met meer winkelcomfort voor de klant. Het winkelpersoneel kan dan niet achter blijven: naast de reeds aangekondigde personeelsuitbreiding (450 extra medewerkers), krijgt elk van de ruim 5.000 winkelmedewerkers de komende weken nieuwe, gerestylede werkkledij.

 

Modieus en duurzaam

‘Met de vernieuwing van onze kledij slaan we meerdere vliegen in één klap’, zegt verantwoordelijke Sofie Gowy. “Niet alleen is de nieuwe werkkledij comfortabeler, trendy en modieus. Alle hemden en broeken zijn bovendien gemaakt van biokatoen, en alle kledij voldoet aan de strengste kwaliteitseisen.” De nieuwe werkkledij past daarmee volledig in het duurzame inkoopbeleid van de retailer.

 

De winkelketen wil vervuilende chemische stoffen in de textielindustrie tegen 2020 volledig vervangen door onschadelijke alternatieven en het afvalwater van de fabrieken kwalitatief verbeteren. Aldi respecteert ook de BSCI-gedragscode inzake arbeidsvoorwaarden en veiligheidsomstandigheden in de productievestigingen. De eigen kwaliteitsdienst in Hongkong ziet toe op de strenge richtlijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.