Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

Strenger dan wettelijke voorschriften

De voorwaarden van het keurmerk zijn strenger dan de huidige wettelijke voorschriften rond het houden van vee en werden ontwikkeld door de Duitse bond voor dierenwelzijn, in samenspraak met experten uit de landbouw-, retail- en zuivelwereld.

 

Om het keurmerk te ontvangen, moeten de producenten al hun koeien onder andere toegang geven tot zes vierkante meter overdekte ruimte en moeten er zwangerschapstesten worden uitgevoerd voor een koe geslacht wordt.

 

“We zijn heel tevreden dat Aldi Nord en Aldi Süd deze weg met ons willen volgen”, zegt Thomas Schröder, voorzitter van de Deutschen Tierschutzbund. “We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen, om zo te voldoen aan hun verantwoordelijkheid en de wens van de consument om het welzijn van dieren te verbeteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte Colruyt een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

 

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij presteerden een aantal producten zeer goed en anderen weer iets minder.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top