Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

Strenger dan wettelijke voorschriften

De voorwaarden van het keurmerk zijn strenger dan de huidige wettelijke voorschriften rond het houden van vee en werden ontwikkeld door de Duitse bond voor dierenwelzijn, in samenspraak met experten uit de landbouw-, retail- en zuivelwereld.

 

Om het keurmerk te ontvangen, moeten de producenten al hun koeien onder andere toegang geven tot zes vierkante meter overdekte ruimte en moeten er zwangerschapstesten worden uitgevoerd voor een koe geslacht wordt.

 

“We zijn heel tevreden dat Aldi Nord en Aldi Süd deze weg met ons willen volgen”, zegt Thomas Schröder, voorzitter van de Deutschen Tierschutzbund. “We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen, om zo te voldoen aan hun verantwoordelijkheid en de wens van de consument om het welzijn van dieren te verbeteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een ordinaire mee-eter

24/02/2017

Albert Heijn doet dapper voort, terwijl Unilever voor grote uitdagingen staat. Maar de vraag van de week luidt: ‘Is Lidl een parasiet?’ Met het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee! 

Exclusief: het grote snackonderzoek

24/02/2017

Verliest de volwaardige maaltijd echt aan belang? Wanneer kiezen consumenten voor tussendoortjes? Speelt gezondheid een toenemende rol? De komende weken brengt RetailDetail Food exclusieve cijfers uit het eerste grote snackonderzoek van Food in Mind en iVox.

“Supermarkt kan niet zonder vegetarisch aanbod”

24/02/2017

Tot voor kort stelde het vegetarisch aanbod in de supermarkt niet zo veel voor, maar recent groeit het segment razendsnel en het verkoopt ontzettend goed. Het aanbod verbreedt en de omzetstijging is opvallend.

RetailDetail Food gaat veggie

24/02/2017

Geen sappig biefstukje te bekennen in het veertiende nummer van RetailDetail Food, wel duiding en cijfers over de groeiende categorie van de vleesvervangers. Lees het nu al online.

Franchisenemers krijgen keuze tussen Burger King en Quick

23/02/2017

Burger Brands Belgium (BBB), het bedrijf boven Quick en Burger King in ons land en Luxemburg, heeft de franchisenemers ingelicht over zijn concrete plannen. Beide ketens zullen naast elkaar blijven bestaan, en de franchisenemers mogen kiezen.

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

23/02/2017

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Back to top