Aldi lanceert nieuwe keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

Strenger dan wettelijke voorschriften

De voorwaarden van het keurmerk zijn strenger dan de huidige wettelijke voorschriften rond het houden van vee en werden ontwikkeld door de Duitse bond voor dierenwelzijn, in samenspraak met experten uit de landbouw-, retail- en zuivelwereld.

 

Om het keurmerk te ontvangen, moeten de producenten al hun koeien onder andere toegang geven tot zes vierkante meter overdekte ruimte en moeten er zwangerschapstesten worden uitgevoerd voor een koe geslacht wordt.

 

“We zijn heel tevreden dat Aldi Nord en Aldi Süd deze weg met ons willen volgen”, zegt Thomas Schröder, voorzitter van de Deutschen Tierschutzbund. “We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen, om zo te voldoen aan hun verantwoordelijkheid en de wens van de consument om het welzijn van dieren te verbeteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.