Aldi Nord gaat 5 miljard investeren in winkels | RetailDetail

Aldi Nord gaat 5 miljard investeren in winkels

Aldi Nord gaat 5 miljard investeren in winkels
Shutterstock

Aldi Nord gaat vijf miljard euro investeren in het vernieuwen van zijn winkelnetwerk. Daarmee is het meteen de grootste investering die het bedrijf ooit heeft gedaan. Ook Aldi Süd kondigde eerder al een groot investeringsplan aan.

Nog niet goedgekeurd

Het nieuwe investeringsplan is voorlopig wel nog niet goedgekeurd door alle partijen binnen Aldi Nord. Dat wordt immers geleid door drie verschillende stichtingen, die allemaal hun fiat moeten geven, en dat is bij één van hen nog niet het geval. Voor de vernieuwingen van de meer dan 4.800 winkels in Europa wil Aldi eigen geld gebruiken en geen nieuwe schuld aangaan. Aldi Nord is ook de tak van het supermarktbedrijf die de winkels in België en Nederland uitbaat.

 

Aldi Süd maakte vorige maand al bekend dat het tegen 2022 drie miljard euro wil investeren in het uitbreiden van zijn aantal winkels in de Verenigde Staten naar 2.500.

 

Aldi is de voorbije jaren, samen met Lidl, uitgegroeid tot een stevige concurrent van de traditionele supermarkten. Volgens een analyse van LZ Retailytics zal de Duitse discounter tegen 2020 zelfs het tweede grootste supermarktbedrijf zijn in Europa en grote merken als Carrefour, Tesco en Metro achter zich laten. Vorig jaar stond Aldi nog maar op de vijfde plek in de lijst van grootste supermarktketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.