Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren | RetailDetail

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren
Shutterstock

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Prijzen drukken

Aldi Nord voert rond die nieuwe strategie momenteel al gesprekken met een aantal multinationals. Die doen nu vooral zaken met de dochterondernemingen in verschillende landen, waardoor het aanbod en vooral de prijzen sterk kunnen verschillen van land tot land.

 

Het aanbod zal nog altijd niet in elk land hetzelfde zijn, maar Aldi weet met het nieuwe systeem wel het inkoopvolume fors te verhogen, wat dan natuurlijk weer de prijzen drukt. Grote concurrent Lidl werkt al langer op die manier en heeft zo de laatste jaren het aanbod A-merken ook al sterk uitgebreid. Aldi Nord doet het momenteel nog voornamelijk met eigen merken.

 

Gisteren raakte nog bekend dat Lidl in Duitsland voor het tweede jaar op rij de hoogst gewaardeerde discounter is, maar dat het op het aspect prijs-kwaliteitsimago wel Aldi Nord moest voorgaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.