Aldi opent hippe pop-up store in Londen

Aldi opent hippe pop-up store in Londen
http://www.shutterstock.com/pic-302695871/

De Duitse discounter Aldi heeft in Londen, in de hippe regio Shoreditch, een pop-up store geopend waar het een aantal van zijn wijnen aanbiedt. Het is de eerste keer dat Aldi een winkel opent waar het enkel wijn verkoopt.

 

Workshops en wijn proeven

#ALDIWINE, zoals de pop-upwinkel werd gedoopt, bevindt zich in Box Park in Shoreditch. Daar heeft Aldi een container neergepoot waar het een aantal van zijn beste wijnen aanbiedt. Klanten kunnen er zelfs de wijnen proeven en worden bij hun aankoop bijgestaan door een Master of Wine, een titel die slechts 338 sommeliers ter wereld mogen dragen.

 

Aankopen in de winkel worden gedaan via een tablet en worden later bij de klant thuis geleverd. Bezoekers kunnen er ook gratis workshops volgen om hun kennis over wijn bij te vijzelen.

 

De opening van de winkel dient om Britse klanten kennis te laten maken met het ruime aanbod aan wijnen dat Aldi tegenwoordig online aanbiedt. Daarnaast dient het ook als proefproject en bij succes volgen er mogelijk nog meer van dit soort initiatieven.

 

De verkoop van wijn wordt bij Aldi in het Verenigd Koninkrijk bovendien steeds populairder. Momenteel verkoopt het daar ongeveer 100 flessen per uur van zijn Exquisite Collection.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top