Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere | RetailDetail

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere
Shutterstock

De Duitse discounter Aldi opent binnenkort een nieuwe winkel in Erpe-Mere. Die komt op de huidige locatie van de supermarkt, maar zal een volledig ander concept krijgen. Daarbij is er ook veel aandacht voor duurzaamheid.

Nieuwe technologieën

De winkel in Erpe-Mere zal nog tot zaterdagmiddag 5 augustus geopend zijn. Daarna wordt hij volledig leeggehaald en starten de werken aan de nieuwe winkel. Pas in het voorjaar van 2018 opent die winkel de deuren. Vanaf 19 augustus kunnen klanten wel terecht in een tijdelijke winkel in het magazijn van Aldi tegenover de hoofdzetel in Erpe-Mere.

 

In de nieuwe winkel wordt er ingezet op meer comfort voor de klant, door het integreren van een aantal nieuwe technologieën. Zo zullen er ook verse broodjes gebakken worden in de winkel zelf.

 

Een ander belangrijk aandachtspunt in het nieuwe concept, is duurzaamheid. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van warmterecuperatie, zonnepanelen en ledverlichting. Door een uitbreiding naar 2.000 vierkante meter, zal het assortiment ook vergroot kunnen worden.
 

Veel investeringen

Niet enkel in Erpe-Mere wordt er werk gemaakt van een nieuwe winkel, want Aldi Nord gaat de komende jaren maar liefst 5 miljard euro investeren in het vernieuwen van het winkelnetwerk. Dat is de grootste investering die het bedrijf ooit deed en het plan is om alle 4.800 winkels van Aldi Nord in Europa te vernieuwen.

 

Daarnaast wordt er in België ook 50 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw distributiecentrum in Turnhout. Die nieuwe locatie is twee keer zo groot als het huidige centrum in Rijkevorsel en zal gebruikt worden om de hele provincie Antwerpen te bevoorraden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.