Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere | RetailDetail

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere
Shutterstock

De Duitse discounter Aldi opent binnenkort een nieuwe winkel in Erpe-Mere. Die komt op de huidige locatie van de supermarkt, maar zal een volledig ander concept krijgen. Daarbij is er ook veel aandacht voor duurzaamheid.

Nieuwe technologieën

De winkel in Erpe-Mere zal nog tot zaterdagmiddag 5 augustus geopend zijn. Daarna wordt hij volledig leeggehaald en starten de werken aan de nieuwe winkel. Pas in het voorjaar van 2018 opent die winkel de deuren. Vanaf 19 augustus kunnen klanten wel terecht in een tijdelijke winkel in het magazijn van Aldi tegenover de hoofdzetel in Erpe-Mere.

 

In de nieuwe winkel wordt er ingezet op meer comfort voor de klant, door het integreren van een aantal nieuwe technologieën. Zo zullen er ook verse broodjes gebakken worden in de winkel zelf.

 

Een ander belangrijk aandachtspunt in het nieuwe concept, is duurzaamheid. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van warmterecuperatie, zonnepanelen en ledverlichting. Door een uitbreiding naar 2.000 vierkante meter, zal het assortiment ook vergroot kunnen worden.
 

Veel investeringen

Niet enkel in Erpe-Mere wordt er werk gemaakt van een nieuwe winkel, want Aldi Nord gaat de komende jaren maar liefst 5 miljard euro investeren in het vernieuwen van het winkelnetwerk. Dat is de grootste investering die het bedrijf ooit deed en het plan is om alle 4.800 winkels van Aldi Nord in Europa te vernieuwen.

 

Daarnaast wordt er in België ook 50 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw distributiecentrum in Turnhout. Die nieuwe locatie is twee keer zo groot als het huidige centrum in Rijkevorsel en zal gebruikt worden om de hele provincie Antwerpen te bevoorraden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top