Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere | RetailDetail

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere
Shutterstock

De Duitse discounter Aldi opent binnenkort een nieuwe winkel in Erpe-Mere. Die komt op de huidige locatie van de supermarkt, maar zal een volledig ander concept krijgen. Daarbij is er ook veel aandacht voor duurzaamheid.

Nieuwe technologieën

De winkel in Erpe-Mere zal nog tot zaterdagmiddag 5 augustus geopend zijn. Daarna wordt hij volledig leeggehaald en starten de werken aan de nieuwe winkel. Pas in het voorjaar van 2018 opent die winkel de deuren. Vanaf 19 augustus kunnen klanten wel terecht in een tijdelijke winkel in het magazijn van Aldi tegenover de hoofdzetel in Erpe-Mere.

 

In de nieuwe winkel wordt er ingezet op meer comfort voor de klant, door het integreren van een aantal nieuwe technologieën. Zo zullen er ook verse broodjes gebakken worden in de winkel zelf.

 

Een ander belangrijk aandachtspunt in het nieuwe concept, is duurzaamheid. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van warmterecuperatie, zonnepanelen en ledverlichting. Door een uitbreiding naar 2.000 vierkante meter, zal het assortiment ook vergroot kunnen worden.
 

Veel investeringen

Niet enkel in Erpe-Mere wordt er werk gemaakt van een nieuwe winkel, want Aldi Nord gaat de komende jaren maar liefst 5 miljard euro investeren in het vernieuwen van het winkelnetwerk. Dat is de grootste investering die het bedrijf ooit deed en het plan is om alle 4.800 winkels van Aldi Nord in Europa te vernieuwen.

 

Daarnaast wordt er in België ook 50 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw distributiecentrum in Turnhout. Die nieuwe locatie is twee keer zo groot als het huidige centrum in Rijkevorsel en zal gebruikt worden om de hele provincie Antwerpen te bevoorraden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.