Aldi start met online verkoop in China | RetailDetail

Aldi start met online verkoop in China

Aldi start met online verkoop in China

De Duitse discounter Aldi gaat in China vanaf deze maand enkele Duitse producten, zoals wijn, snacks en ontbijtproducten, online aanbieden. De verkoop zal lopen via Tmall Global, het verkoopplatform van Alibaba.

Made in Germany

Vanaf 20 maart zal Aldi een beperkt assortiment, mogelijk slechts één product, aanbieden bij een beperkt publiek. Vanaf 25 april moet er dan voor iedereen een uitgebreider assortiment beschikbaar zijn. In de winkel van Aldi op Tmall zullen Chinese consumenten enkele huismerken van Aldi vinden. Volgens Terry von Bibra, manager van Alibaba Europe, krijgen Chinese consumenten steeds meer interesse in Duitse producten. De stap naar China wordt uitgevoerd door Aldi Süd, dat ook de Amerikaanse, Australische en Britse winkels in handen heeft.

 

In november van vorig jaar kwam al het nieuws naar buiten dat Aldi plannen had om in China de online verkoop op te starten. Een aantal Australische leveranciers zouden toen op de hoogte gebracht zijn van de plannen. Het is dus nog maar de vraag hoe Duits de producten zijn die in China verkocht zullen worden.

 

Ook andere retailers hebben eerder via Tmall de stap gemaakt naar de Chinese consument. Amazon opende in 2015 al een webwinkel bij Tmall, alhoewel Alibaba wereldwijd de grootste concurrent is, en ook Ahold Delhaize experimenteerde een tijdje met de verkoop van Nederlandse producten op Tmall. Dat proefproject werd begin dit jaar echter al stopgezet, na ongeveer een jaar. Volgens Ahold Delhaize had het immers voldoende geleerd van het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.