Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië | RetailDetail

Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië

Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië

De Duitse discounter Aldi lanceert in Australië een eigen meubelcollectie. Bij de meubels zitten ook enkele replica’s van bekende designermeubels, die door Aldi verkocht worden tegen een fractie van de prijs.

Tijdelijke collectie

Met Aldi’s Designer Living Room Range brengt Aldi een reeks meubels op de markt tegen een betaalbare prijs. Het verkoopt voortaan stoelen, vloerlampen, tv-kasten en kasten. Daarbij wordt vaak teruggegrepen naar bekende designermeubels, waarbij de versies van Aldi tien tot twintig keer goedkoper worden verkocht.

 

Analisten stellen alvast dat Ikea zich zorgen mag maken als Aldi besluit om stevig in te zetten op de verkoop van meubels. Voorlopig lijkt het er echter op dat de verkoop van meubels geplaatst mag worden in de categorie van tijdelijke collecties, die Aldi wel vaker op de markt brengt en die al meermaals een stormloop hebben veroorzaakt.

 

Voorlopig zijn de meubelcollecties enkel in Australië te vinden. Het is nog niet geweten of ze later ook in andere landen verkocht zullen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.