Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne
Shutterstock

Aldi lanceert - voor het eerst in België - een grote nationale reclamecampagne. Om alles in goede banen te leiden heeft het bedrijf sinds 1 september ook een nieuwe woordvoerder.

Smaaktest

De nieuwe campagne legt de focus op twaalf producten van Aldi, die bij een reeks onafhankelijke smaaktesten deze zomer goed naar voor kwamen. Aldi voerde die testen uit bij meer dan duizend consumenten, en zag dat zijn eigen producten even goed scoorden als de grote A-merken. In totaal werden 32 van de populairste producten van Aldi getest.

 

“Voor Aldi zijn deze resultaten geen verrassing”, reageert marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick. “Voor elk van de meer dan 6.000 Aldi-medewerkers staat kwaliteit centraal. Aldi kijkt niet op een inspanning meer of minder als het op kwaliteit aankomt. Al jaren claimen we kwalitatieve producten aan te bieden tegen lage prijzen.”

 

Lage prijs, maar hoge kwaliteit

Om die kwaliteit onder de aandacht te brengen, lanceert Aldi dus nu een grote reclamecampagne. Die wordt gevoerd via interne kanalen, zoals de winkels en de eigen website, maar ook door middel van radio- en tv-spots, affichage in het straatbeeld en reclame online en in de krant. Bovendien zijn de resultaten van de smaaktesten vanaf 9 oktober te vinden op de website van Aldi.

 

“Aldi wil zijn klanten duidelijk maken wat ze van de Aldi-producten mogen verwachten. Naast de gekende lage prijs is dat een heel hoge kwaliteit, vergelijkbaar met die van de bekende merken”, zegt Henderick.

 

Om alles in goede banen te leiden, heeft Aldi sinds 1 september Dieter Snoeck in dienst. Die kwam over van De Tijd en is voortaan de communicatiemanager bij de Duitse discounter in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Tot nu toe waren de afdelingen nog apart actief.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Back to top