Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne | RetailDetail

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne
Shutterstock

Aldi lanceert - voor het eerst in België - een grote nationale reclamecampagne. Om alles in goede banen te leiden heeft het bedrijf sinds 1 september ook een nieuwe woordvoerder.

Smaaktest

De nieuwe campagne legt de focus op twaalf producten van Aldi, die bij een reeks onafhankelijke smaaktesten deze zomer goed naar voor kwamen. Aldi voerde die testen uit bij meer dan duizend consumenten, en zag dat zijn eigen producten even goed scoorden als de grote A-merken. In totaal werden 32 van de populairste producten van Aldi getest.

 

“Voor Aldi zijn deze resultaten geen verrassing”, reageert marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick. “Voor elk van de meer dan 6.000 Aldi-medewerkers staat kwaliteit centraal. Aldi kijkt niet op een inspanning meer of minder als het op kwaliteit aankomt. Al jaren claimen we kwalitatieve producten aan te bieden tegen lage prijzen.”

 

Lage prijs, maar hoge kwaliteit

Om die kwaliteit onder de aandacht te brengen, lanceert Aldi dus nu een grote reclamecampagne. Die wordt gevoerd via interne kanalen, zoals de winkels en de eigen website, maar ook door middel van radio- en tv-spots, affichage in het straatbeeld en reclame online en in de krant. Bovendien zijn de resultaten van de smaaktesten vanaf 9 oktober te vinden op de website van Aldi.

 

“Aldi wil zijn klanten duidelijk maken wat ze van de Aldi-producten mogen verwachten. Naast de gekende lage prijs is dat een heel hoge kwaliteit, vergelijkbaar met die van de bekende merken”, zegt Henderick.

 

Om alles in goede banen te leiden, heeft Aldi sinds 1 september Dieter Snoeck in dienst. Die kwam over van De Tijd en is voortaan de communicatiemanager bij de Duitse discounter in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.