Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne
Shutterstock

Aldi lanceert - voor het eerst in België - een grote nationale reclamecampagne. Om alles in goede banen te leiden heeft het bedrijf sinds 1 september ook een nieuwe woordvoerder.

Smaaktest

De nieuwe campagne legt de focus op twaalf producten van Aldi, die bij een reeks onafhankelijke smaaktesten deze zomer goed naar voor kwamen. Aldi voerde die testen uit bij meer dan duizend consumenten, en zag dat zijn eigen producten even goed scoorden als de grote A-merken. In totaal werden 32 van de populairste producten van Aldi getest.

 

“Voor Aldi zijn deze resultaten geen verrassing”, reageert marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick. “Voor elk van de meer dan 6.000 Aldi-medewerkers staat kwaliteit centraal. Aldi kijkt niet op een inspanning meer of minder als het op kwaliteit aankomt. Al jaren claimen we kwalitatieve producten aan te bieden tegen lage prijzen.”

 

Lage prijs, maar hoge kwaliteit

Om die kwaliteit onder de aandacht te brengen, lanceert Aldi dus nu een grote reclamecampagne. Die wordt gevoerd via interne kanalen, zoals de winkels en de eigen website, maar ook door middel van radio- en tv-spots, affichage in het straatbeeld en reclame online en in de krant. Bovendien zijn de resultaten van de smaaktesten vanaf 9 oktober te vinden op de website van Aldi.

 

“Aldi wil zijn klanten duidelijk maken wat ze van de Aldi-producten mogen verwachten. Naast de gekende lage prijs is dat een heel hoge kwaliteit, vergelijkbaar met die van de bekende merken”, zegt Henderick.

 

Om alles in goede banen te leiden, heeft Aldi sinds 1 september Dieter Snoeck in dienst. Die kwam over van De Tijd en is voortaan de communicatiemanager bij de Duitse discounter in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top