Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken | RetailDetail

Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi Nederland wil de komende jaren miljoenen investeren in de regio Parkstad Limburg, om daar de leegstand tegen te gaan. De regio Parkstad Limburg en de Duitse discounter hebben daarover een overeenkomst getekend.

“Duurzaam investeren”

“Parkstad is voor ons een belangrijk verzorgingsgebied en wij willen daarom duurzaam investeren in deze krimpregio. Niet alleen door het realiseren van toekomstbestendige ALDI-locaties, maar ook door een bijdrage te leveren aan het terugdringen van overbodige vierkante meters en een impuls te geven aan de openbare ruimte”, zegt Marc Hoppermans, directeur Aldi Roermond, aan Stadszaken.nl.

 

Volgens Martin de Beer, voorzitter van de bestuurscommissie Economie & Toerisme van Parkstad, zorgt de overeenkomst voor een verandering in het beleid van Aldi, dat er normaal voor kiest om winkels te openen op bereikbare plaatsen aan de rand van steden en gemeenten. Dit nieuwe plan moet net zorgen voor clustering van winkels en moet het openen van nieuwe winkels op minder gunstige locaties tegengaan.

 

Parkstad Limburg, dat bestaat uit zeven gemeenten waaronder Landgraaf en Kerkrade, wil een zelfde overeenkomst sluiten met andere supermarktketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.