Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi Nederland wil de komende jaren miljoenen investeren in de regio Parkstad Limburg, om daar de leegstand tegen te gaan. De regio Parkstad Limburg en de Duitse discounter hebben daarover een overeenkomst getekend.

“Duurzaam investeren”

“Parkstad is voor ons een belangrijk verzorgingsgebied en wij willen daarom duurzaam investeren in deze krimpregio. Niet alleen door het realiseren van toekomstbestendige ALDI-locaties, maar ook door een bijdrage te leveren aan het terugdringen van overbodige vierkante meters en een impuls te geven aan de openbare ruimte”, zegt Marc Hoppermans, directeur Aldi Roermond, aan Stadszaken.nl.

 

Volgens Martin de Beer, voorzitter van de bestuurscommissie Economie & Toerisme van Parkstad, zorgt de overeenkomst voor een verandering in het beleid van Aldi, dat er normaal voor kiest om winkels te openen op bereikbare plaatsen aan de rand van steden en gemeenten. Dit nieuwe plan moet net zorgen voor clustering van winkels en moet het openen van nieuwe winkels op minder gunstige locaties tegengaan.

 

Parkstad Limburg, dat bestaat uit zeven gemeenten waaronder Landgraaf en Kerkrade, wil een zelfde overeenkomst sluiten met andere supermarktketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top