Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject | RetailDetail

Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Tegen deze zomer moeten alle 22 filialen van Delhaize in Brussel deelnemen aan een voedselrecuperatieproject, waarbij onverkochte voedingsproducten worden geschonken aan sociale verenigingen.

800 ton voedsel

Enkel al in Brussel wil Delhaize zo jaarlijks 800 ton aan voedselverspilling vermijden. Het grote doel is om tegen 2020 100 procent van alle onverkochte voedingsproducten binnen de keten te schenken aan sociale verenigingen.

 

In Brussel worden er zo dagelijks al 19 sociale verenigingen geholpen. Zij kunnen verse producten in snelverkoop, onverkocht vers brood en droge voeding waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is overschreden komen afhalen aan de winkels. Per dag worden er per supermarkt zo 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

 

Het doel van de strategie is dat alle supermarkten van Brussel samenwerken met minstens één vereniging die aan voedselhulp doet om onverkochte producten op te halen. "Dit zeer concrete engagement van Delhaize voor het hergebruik van onverkochte voeding, waaraan haar 22 Brusselse winkels deelnemen, is een uitstekend signaal en andere bedrijven zullen niet willen onderdoen", stelt Céline Fremault, Brussels Minister van Leefmilieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.