Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Tegen deze zomer moeten alle 22 filialen van Delhaize in Brussel deelnemen aan een voedselrecuperatieproject, waarbij onverkochte voedingsproducten worden geschonken aan sociale verenigingen.

800 ton voedsel

Enkel al in Brussel wil Delhaize zo jaarlijks 800 ton aan voedselverspilling vermijden. Het grote doel is om tegen 2020 100 procent van alle onverkochte voedingsproducten binnen de keten te schenken aan sociale verenigingen.

 

In Brussel worden er zo dagelijks al 19 sociale verenigingen geholpen. Zij kunnen verse producten in snelverkoop, onverkocht vers brood en droge voeding waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is overschreden komen afhalen aan de winkels. Per dag worden er per supermarkt zo 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

 

Het doel van de strategie is dat alle supermarkten van Brussel samenwerken met minstens één vereniging die aan voedselhulp doet om onverkochte producten op te halen. "Dit zeer concrete engagement van Delhaize voor het hergebruik van onverkochte voeding, waaraan haar 22 Brusselse winkels deelnemen, is een uitstekend signaal en andere bedrijven zullen niet willen onderdoen", stelt Céline Fremault, Brussels Minister van Leefmilieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top