Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject | RetailDetail

Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Alle Brusselse filialen van Delhaize stappen in voedselrecuperatieproject

Tegen deze zomer moeten alle 22 filialen van Delhaize in Brussel deelnemen aan een voedselrecuperatieproject, waarbij onverkochte voedingsproducten worden geschonken aan sociale verenigingen.

800 ton voedsel

Enkel al in Brussel wil Delhaize zo jaarlijks 800 ton aan voedselverspilling vermijden. Het grote doel is om tegen 2020 100 procent van alle onverkochte voedingsproducten binnen de keten te schenken aan sociale verenigingen.

 

In Brussel worden er zo dagelijks al 19 sociale verenigingen geholpen. Zij kunnen verse producten in snelverkoop, onverkocht vers brood en droge voeding waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is overschreden komen afhalen aan de winkels. Per dag worden er per supermarkt zo 150 maaltijden aangeboden aan hulpbehoevende personen.

 

Het doel van de strategie is dat alle supermarkten van Brussel samenwerken met minstens één vereniging die aan voedselhulp doet om onverkochte producten op te halen. "Dit zeer concrete engagement van Delhaize voor het hergebruik van onverkochte voeding, waaraan haar 22 Brusselse winkels deelnemen, is een uitstekend signaal en andere bedrijven zullen niet willen onderdoen", stelt Céline Fremault, Brussels Minister van Leefmilieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top