Alle vestigingen theewinkelketen Teavana sluiten de deuren

Alle vestigingen theewinkelketen Teavana sluiten de deuren
Shutterstock

Alle winkels van Teavana, de theeketen die onderdeel is van Starbucks, sluiten de deuren. Daarbij zullen er ongeveer 3.300 jobs verloren gaan. Momenteel zijn er bijna 380 vestigingen van de keten.

Grote plannen

“Het bedrijf besloot dat ondanks de inspanningen om de trend om te keren door middel van creatieve merchandising en nieuwe winkelinrichtingen, het ondermaats presteren waarschijnlijk zou verder gaan”, laat Starbucks in een reactie weten. De meeste locaties zullen al hun deuren hebben gesloten tegen de lente van 2018. Werknemers "krijgen de mogelijkheid om te solliciteren voor een nieuwe baan binnen Starbucks", maar het is niet duidelijk hoeveel mensen daadwerkelijk hun baan zullen verliezen.

 

Teavana kwam pas in 2012 in handen van Starbucks, dat er toen 620 miljoen dollar (530 miljoen euro) voor neertelde. Het had toen een strategie uitgewerkt om de keten uit te breiden naar duizend theebars, naast de normale winkels van de keten, binnen de tien jaar. Op dat plan kwam het echter snel terug, waarbij vier van de eerste vijf locaties hun deuren opnieuw moesten sluiten.

 

Starbucks is wel een samenwerking aangegaan met AB InBev om premium-theedrankjes op de markt te brengen onder de naam Teavana. Die merknaam blijft mogelijk wel bestaan, maar de normale winkels verdwijnen dus amper vijf jaar na de overname.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Bovendien sluiten een deel mogelijk de deuren.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Back to top