Alle vestigingen theewinkelketen Teavana sluiten de deuren

Alle vestigingen theewinkelketen Teavana sluiten de deuren
Shutterstock

Alle winkels van Teavana, de theeketen die onderdeel is van Starbucks, sluiten de deuren. Daarbij zullen er ongeveer 3.300 jobs verloren gaan. Momenteel zijn er bijna 380 vestigingen van de keten.

Grote plannen

“Het bedrijf besloot dat ondanks de inspanningen om de trend om te keren door middel van creatieve merchandising en nieuwe winkelinrichtingen, het ondermaats presteren waarschijnlijk zou verder gaan”, laat Starbucks in een reactie weten. De meeste locaties zullen al hun deuren hebben gesloten tegen de lente van 2018. Werknemers "krijgen de mogelijkheid om te solliciteren voor een nieuwe baan binnen Starbucks", maar het is niet duidelijk hoeveel mensen daadwerkelijk hun baan zullen verliezen.

 

Teavana kwam pas in 2012 in handen van Starbucks, dat er toen 620 miljoen dollar (530 miljoen euro) voor neertelde. Het had toen een strategie uitgewerkt om de keten uit te breiden naar duizend theebars, naast de normale winkels van de keten, binnen de tien jaar. Op dat plan kwam het echter snel terug, waarbij vier van de eerste vijf locaties hun deuren opnieuw moesten sluiten.

 

Starbucks is wel een samenwerking aangegaan met AB InBev om premium-theedrankjes op de markt te brengen onder de naam Teavana. Die merknaam blijft mogelijk wel bestaan, maar de normale winkels verdwijnen dus amper vijf jaar na de overname.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top