Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem | RetailDetail

Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem

Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem
Alpro

Alpro gaat voor zijn site in Wevelgem op zoek naar 133 nieuwe werknemers. Dat is het gevolg van de fikse investeringen die het voedingsbedrijf de voorbije jaren deed in Wevelgem: onlangs pompte het nog 40 miljoen euro in de site.

 

Productiecapaciteit verdubbeld

Alpro investeerde de voorbije vijf jaar 350 miljoen euro in de expansie van het bedrijf, waarvan 250 miljoen euro in Wevelgem. Daarbij verdubbelde de productiecapaciteit op de site en kwamen er 320 nieuwe banen bij. Na een recente investering van 40 miljoen in een nieuw magazijn en een innovatiecentrum is Alpro nu dus op zoek naar 133 nieuwe werknemers. “Een hele uitdaging, zeker gezien de arbeidskrapte in de regio”, zei algemeen directeur Sven Lamote aan De Tijd bij de officiële opening: “We zijn een aantrekkelijke werkgever en voorzien zelf in een opleiding van 6 maanden. Voor iedereen, van schoolverlaters tot hoogopgeleiden, hebben we plaats.”

 

De uitbreiding bestaat uit een nieuw magazijn, waar ruimte is voor 30.000 paletten, en een innovatiecentrum van 1.445 m² met een testkeuken, een proefruimte en een onderzoekslaboratorium.

 

“We willen ook de samenwerking aangaan met universiteiten. Ons innovatiecentrum biedt ruimte aan jonge studenten om hier nieuwe producten te ontwikkelen, te testen en te produceren”, aldus Lamote. “Zo hebben we onlangs een plantaardig ijsassortiment gelanceerd. Dat is hier ontwikkeld en gemaakt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.