Alpro gaat fiks investeren in 2016

Alpro gaat fiks investeren in 2016

Het voedingsbedrijf Alpro ziet de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten verder groeien en heeft daarom besloten om fiks te investeren dit jaar. Daarbij zullen er opnieuw 160 nieuwe jobs gecreëerd worden.

 

Nieuwe productielijnen

Alpro investeerde in 2015 al 80 miljoen euro en creëerde daarbij 200 nieuwe jobs. Die investeringen worden dit jaar nog verder opgetrokken naar 115 miljoen euro. Daarvan zal 80 miljoen euro geïnvesteerd worden in België.

 

“Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerde magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de totale productiecapaciteit met 25% stijgen”, aldus Bernard Deryckere, CEO van Alpro.

 

Door de investeringen zal het aantal jobs bij Alpro tussen 2012 en 2016 met maar liefst 80 procent gestegen zijn. Eind 2016 zullen er in totaal 1.270 werknemers aan de slag zijn bij Alpro.

 

“We zijn zeer trots dat we voor het derde jaar op rij in België 130 extra mensen een kwalitatieve job kunnen aanbieden in een bedrijf dat blijft innoveren en voorloper is op het vlak van lekkere, plantaardige voeding. Het is een privilege te kunnen zeggen dat we door onze exponentiële groeijaar na jaar op zoek gaan naar kwalitatief geschoolde en gepassioneerde personeelsleden, die oog hebben voor gezonde voeding en duurzame ontwikkeling. We investeren in een groene toekomst,” voegt Bernard Deryckere eraan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top