Alpro gaat fiks investeren in 2016 | RetailDetail

Alpro gaat fiks investeren in 2016

Alpro gaat fiks investeren in 2016

Het voedingsbedrijf Alpro ziet de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten verder groeien en heeft daarom besloten om fiks te investeren dit jaar. Daarbij zullen er opnieuw 160 nieuwe jobs gecreëerd worden.

 

Nieuwe productielijnen

Alpro investeerde in 2015 al 80 miljoen euro en creëerde daarbij 200 nieuwe jobs. Die investeringen worden dit jaar nog verder opgetrokken naar 115 miljoen euro. Daarvan zal 80 miljoen euro geïnvesteerd worden in België.

 

“Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerde magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de totale productiecapaciteit met 25% stijgen”, aldus Bernard Deryckere, CEO van Alpro.

 

Door de investeringen zal het aantal jobs bij Alpro tussen 2012 en 2016 met maar liefst 80 procent gestegen zijn. Eind 2016 zullen er in totaal 1.270 werknemers aan de slag zijn bij Alpro.

 

“We zijn zeer trots dat we voor het derde jaar op rij in België 130 extra mensen een kwalitatieve job kunnen aanbieden in een bedrijf dat blijft innoveren en voorloper is op het vlak van lekkere, plantaardige voeding. Het is een privilege te kunnen zeggen dat we door onze exponentiële groeijaar na jaar op zoek gaan naar kwalitatief geschoolde en gepassioneerde personeelsleden, die oog hebben voor gezonde voeding en duurzame ontwikkeling. We investeren in een groene toekomst,” voegt Bernard Deryckere eraan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.