Alpro investeert 65 miljoen in België | RetailDetail

Alpro investeert 65 miljoen in België

Alpro investeert 65 miljoen in België

Voedingsbedrijf Alpro gaat dit jaar zo'n 65 miljoen euro investeren in België, en nog eens 15 miljoen in buitenlandse vestigingen. Dat moet 200 nieuwe Belgische en 50 nieuwe buitenlandse jobs opleveren.

Markt moet komende jaren sterk groeien

Met die investeringen zullen acht nieuwe productielijnen zullen worden gecreëerd, wat het totaal van Alpro op 26 brengt. Vijf van die lijnen komen in de grootste fabriek van Alpro in Wevelgem, de overige drie komen in de fabriek in het Verenigd Koninkrijk. Alpro heeft als doel om zoveel mogelijk producten zelf te produceren en rekent op een groei van de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten met 15 tot 20 procent.

 

"Waar Alpro vroeger een merk was voor mensen met gezondheidsproblemen - denk aan te hoge cholesterol of vrouwen in de menopauze - zijn we vandaag een merk geworden voor mensen die gezond willen leven. Plantaardig is gezonder dan dierlijk en beter voor het milieu", stelt CEO Bernard Deryckere in De Standaard.

 

In de negen belangrijkste landen voor Alpro is de markt vorig jaar met 19 procent gegroeid en Alpro deed het nog beter dan de markt met een aanwas van 27 procent. De omzet kwam in 2014 uit op 410 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.