Alpro investeert 65 miljoen in België | RetailDetail

Alpro investeert 65 miljoen in België

Alpro investeert 65 miljoen in België

Voedingsbedrijf Alpro gaat dit jaar zo'n 65 miljoen euro investeren in België, en nog eens 15 miljoen in buitenlandse vestigingen. Dat moet 200 nieuwe Belgische en 50 nieuwe buitenlandse jobs opleveren.

Markt moet komende jaren sterk groeien

Met die investeringen zullen acht nieuwe productielijnen zullen worden gecreëerd, wat het totaal van Alpro op 26 brengt. Vijf van die lijnen komen in de grootste fabriek van Alpro in Wevelgem, de overige drie komen in de fabriek in het Verenigd Koninkrijk. Alpro heeft als doel om zoveel mogelijk producten zelf te produceren en rekent op een groei van de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten met 15 tot 20 procent.

 

"Waar Alpro vroeger een merk was voor mensen met gezondheidsproblemen - denk aan te hoge cholesterol of vrouwen in de menopauze - zijn we vandaag een merk geworden voor mensen die gezond willen leven. Plantaardig is gezonder dan dierlijk en beter voor het milieu", stelt CEO Bernard Deryckere in De Standaard.

 

In de negen belangrijkste landen voor Alpro is de markt vorig jaar met 19 procent gegroeid en Alpro deed het nog beter dan de markt met een aanwas van 27 procent. De omzet kwam in 2014 uit op 410 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top