Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris ! | RetailDetail

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !
© StockFood / The Picture Pantry

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

 

A mini-revolution

Something is stirring on planet Food… a major phenomenon that SIAL Paris simply had to reflect. It is a mini-revolution which, almost under the radar, is throwing a whole new light on what we put on our plates, and reinventing the way we feed ourselves: Alternative Food – to give it its name - is all about concocting healthier food, more respectful of nature and of animal well-being.
 

This Alter’Native Food Sector, a show within a show, will be welcoming 300 exhibitors, renowned experts on healthy eating, and the stars of innovation in this field, whatever their country of origin.
 

Over the 5 days of the exhibition, visitors will be able to exchange with each other and find out about everything that Alternative Food has to offer them, in terms of both innovation and opportunity, by way of conferences and bilingual guided visits to the sector from two perspectives: alternative ingredients and health. The topics proposed include an overview of superfoods, the "clean label", agriculture 2.0, sustainable development, and animal well-being.
 

Don’t wait any longer! Claim your badge now to benefit from our EARLY BIRD offer on www.sialparis.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.