Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Amper twee maanden nadat Alvo in Neerpelt de deuren opende, is besloten om de winkel opnieuw te sluiten. Volgens Alvo kan de supermarkt niet opboksen tegen de andere discountformules in de regio.

Investering van 5,5 miljoen euro

Volgens de directie was de situatie drie jaar geleden, toen de beslissing werd genomen om in Neerpelt te openen, volledig anders. Sindsdien zijn er onder andere vestigingen van Aldi en Albert Heijn geopend in de buurt. Alvo had nochtans een investering van 5,5 miljoen euro gedaan om de winkel neer te poten.

 

“We hadden ook ons imago tegen, de winkel was te mooi. De perceptie was dat hij ook te duur was, maar we hanteerden dezelfde prijzen als Colruyt, alleen zagen de mensen dat niet”, zegt winkeluitbater Wouter Verhoeven aan internetgazet.be. Om dat imago te veranderen zou er nog eens een jaar geïnvesteerd moeten worden en dat was niet rendabel.

 

Bij de sluiting van de winkel zullen geen ontslagen vallen. Al het personeel dat in Neerpelt aan de slag was, kan in een andere vestiging van de keten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top