Amazon en Monoprix gaan samenwerken | RetailDetail

Amazon en Monoprix gaan samenwerken

Amazon en Monoprix gaan samenwerken
Shutterstock

Amazon maakt in Frankrijk een grote stap voorwaarts dankzij een nieuwe samenwerking met het Franse Monoprix. Een groot assortiment van de keten zal binnenkort beschikbaar worden voor abonnees van Amazon Prime Now.

 

Grote stap

Volgens de nieuwe overeenkomst krijgt Monoprix bij Amazon Frankrijk een eigen portaal, waar abonnees van Prime Now hun aankopen kunnen doen. Die worden dan binnen twee uur gratis aan de deur geleverd. Voor levering binnen het uur geldt een meerkost van 5,90 euro.

 

Het aanbod van Monoprix bij Amazon zal tussen 5.000 en 10.000 producten bevatten en zal (voorlopig) enkel beschikbaar zijn in Parijs. De prijzen worden vastgesteld door Monoprix en de bestellingen worden ook voorbereid in de eigen winkels. Amazon handelt vervolgens de levering af. De nieuwe service moet ergens in de tweede helft van het jaar van start gaan.

 

Voor Amazon betekent de samenwerking een grote stap in Frankrijk. Het was immers al langer op zoek naar een manier om op een voordelige manier een groot assortiment voeding aan te bieden aan zijn klanten. In Spanje heeft het op dat vlak een samenwerking met Dia en in het Verenigd Koninkrijk met Morrisons.

 

Monoprix wil met de samenwerking dan weer het aantal mogelijke leveropties uitbreiden. Het Franse bedrijf zette in 2013 trouwens al de eerste voorzichtige stappen op Amazon, toen het de webshop gebruikte als uitstalraam voor het eigen kledingaanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.