Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg | RetailDetail

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg
Shutterstock

Amazon blijft zijn Amazon Fresh-service verder uitbreiden in Duitsland. Na Berlijn en Potsdam is de online supermarkt nu ook te vinden in een groot deel van Hamburg. Amazon startte enkele maanden geleden met Fresh in Duitsland.

Geleverd vanuit Berlijn

Voorlopig is Amazon Fresh enkel beschikbaar in een aantal centrale wijken van Hamburg, maar Florian Baumgartner, die de leiding heeft over Amazon Fresh in Duitsland, maakt zich sterk dat de dienst snel in heel de stad te vinden zal zijn.

 

Amazon startte begin mei met Amazon Fresh in Duitsland, in de steden Berlijn en Potsdam. Toen was er een assortiment van 85.000 producten te vinden op de online supermarkt, maar ondertussen is dat al opgelopen naar meer dan 300.000. Op vraag van de consument kunnen er bij een bestelling op Fresh nu ook meer artikelen uit het non-food assortiment gekocht worden.

 

De bestellingen uit Hamburg zullen vanuit het distributiecentrum in Berlijn geleverd worden. Omdat de leveringen daardoor iets verder moeten, moeten bestellingen voor 22u00 gedaan worden. Ongeveer 13.000 producten kunnen wel nog dezelfde dag geleverd worden, wanneer de bestelling voor 10u30 geplaatst wordt. In Berlijn is dat mogelijk tot het middaguur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.