Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg | RetailDetail

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg
Shutterstock

Amazon blijft zijn Amazon Fresh-service verder uitbreiden in Duitsland. Na Berlijn en Potsdam is de online supermarkt nu ook te vinden in een groot deel van Hamburg. Amazon startte enkele maanden geleden met Fresh in Duitsland.

Geleverd vanuit Berlijn

Voorlopig is Amazon Fresh enkel beschikbaar in een aantal centrale wijken van Hamburg, maar Florian Baumgartner, die de leiding heeft over Amazon Fresh in Duitsland, maakt zich sterk dat de dienst snel in heel de stad te vinden zal zijn.

 

Amazon startte begin mei met Amazon Fresh in Duitsland, in de steden Berlijn en Potsdam. Toen was er een assortiment van 85.000 producten te vinden op de online supermarkt, maar ondertussen is dat al opgelopen naar meer dan 300.000. Op vraag van de consument kunnen er bij een bestelling op Fresh nu ook meer artikelen uit het non-food assortiment gekocht worden.

 

De bestellingen uit Hamburg zullen vanuit het distributiecentrum in Berlijn geleverd worden. Omdat de leveringen daardoor iets verder moeten, moeten bestellingen voor 22u00 gedaan worden. Ongeveer 13.000 producten kunnen wel nog dezelfde dag geleverd worden, wanneer de bestelling voor 10u30 geplaatst wordt. In Berlijn is dat mogelijk tot het middaguur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top