Amazon Fresh van start in Duitsland | RetailDetail

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

85.000 producten

Na enkele weken van speculatie over de Duitse start van Amazon Fresh heeft nu toch Amazon het nieuws bevestigd dat het in delen van Berlijn en Potsdam van start gaat met de dienst. Amazon Fresh zal bij de start ongeveer 85.000 verschillende producten aanbieden, waardoor het assortiment een stuk groter is dan de gemiddelde supermarkt.

 

Daarvoor werkt Amazon ook samen met een aantal lokale ondernemingen, zoals koffiebranderij Sagers en chocolademaker Rausch: ook hun producten worden opgenomen in het assortiment. Voor de verkoop van huismerken wordt dan weer samengewerkt met supermarktketen Tegut, die ook al producten levert voor Amazon Pantry in Duitsland.

 

Levering met DHL

Eerder was al bekend gemaakt dat Amazon niet zelf de leveringen zou doen, maar gaat samenwerken met DHL. Dat pakjesbedrijf wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh.

 

De komende maanden zal de dienst op basis van de interesse van de klant verder worden uitgebreid. München wordt genoemd als een volgende optie: daar werkt Amazon al een tijdje aan een logistiek centrum en kunnen Prime-abonnees al een tijdje een kleine selectie verse producten bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.