Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

85.000 producten

Na enkele weken van speculatie over de Duitse start van Amazon Fresh heeft nu toch Amazon het nieuws bevestigd dat het in delen van Berlijn en Potsdam van start gaat met de dienst. Amazon Fresh zal bij de start ongeveer 85.000 verschillende producten aanbieden, waardoor het assortiment een stuk groter is dan de gemiddelde supermarkt.

 

Daarvoor werkt Amazon ook samen met een aantal lokale ondernemingen, zoals koffiebranderij Sagers en chocolademaker Rausch: ook hun producten worden opgenomen in het assortiment. Voor de verkoop van huismerken wordt dan weer samengewerkt met supermarktketen Tegut, die ook al producten levert voor Amazon Pantry in Duitsland.

 

Levering met DHL

Eerder was al bekend gemaakt dat Amazon niet zelf de leveringen zou doen, maar gaat samenwerken met DHL. Dat pakjesbedrijf wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh.

 

De komende maanden zal de dienst op basis van de interesse van de klant verder worden uitgebreid. München wordt genoemd als een volgende optie: daar werkt Amazon al een tijdje aan een logistiek centrum en kunnen Prime-abonnees al een tijdje een kleine selectie verse producten bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top