Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

85.000 producten

Na enkele weken van speculatie over de Duitse start van Amazon Fresh heeft nu toch Amazon het nieuws bevestigd dat het in delen van Berlijn en Potsdam van start gaat met de dienst. Amazon Fresh zal bij de start ongeveer 85.000 verschillende producten aanbieden, waardoor het assortiment een stuk groter is dan de gemiddelde supermarkt.

 

Daarvoor werkt Amazon ook samen met een aantal lokale ondernemingen, zoals koffiebranderij Sagers en chocolademaker Rausch: ook hun producten worden opgenomen in het assortiment. Voor de verkoop van huismerken wordt dan weer samengewerkt met supermarktketen Tegut, die ook al producten levert voor Amazon Pantry in Duitsland.

 

Levering met DHL

Eerder was al bekend gemaakt dat Amazon niet zelf de leveringen zou doen, maar gaat samenwerken met DHL. Dat pakjesbedrijf wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh.

 

De komende maanden zal de dienst op basis van de interesse van de klant verder worden uitgebreid. München wordt genoemd als een volgende optie: daar werkt Amazon al een tijdje aan een logistiek centrum en kunnen Prime-abonnees al een tijdje een kleine selectie verse producten bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express

24/05/2017

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

Lidl opent beachclub in Middelkerke

23/05/2017

Gedurende vier dagen laat Lidl de consumenten proeven van de zomer, in een pop-upwinkel aan het strand. Bovendien gaat de retailer nu ook van start op Instagram. 

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Mars investeert 34 miljoen in Uncle Ben’s rijstfabriek

19/05/2017

De Uncle Ben’s-rijstfabriek in Olen viert haar 40ste verjaardag. Eigenaar Mars kondigt een bijzonder ambitieus investeringsplan aan om innovatiekracht en duurzaamheid in de toekomst te verzekeren.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar

19/05/2017

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Back to top