Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

85.000 producten

Na enkele weken van speculatie over de Duitse start van Amazon Fresh heeft nu toch Amazon het nieuws bevestigd dat het in delen van Berlijn en Potsdam van start gaat met de dienst. Amazon Fresh zal bij de start ongeveer 85.000 verschillende producten aanbieden, waardoor het assortiment een stuk groter is dan de gemiddelde supermarkt.

 

Daarvoor werkt Amazon ook samen met een aantal lokale ondernemingen, zoals koffiebranderij Sagers en chocolademaker Rausch: ook hun producten worden opgenomen in het assortiment. Voor de verkoop van huismerken wordt dan weer samengewerkt met supermarktketen Tegut, die ook al producten levert voor Amazon Pantry in Duitsland.

 

Levering met DHL

Eerder was al bekend gemaakt dat Amazon niet zelf de leveringen zou doen, maar gaat samenwerken met DHL. Dat pakjesbedrijf wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh.

 

De komende maanden zal de dienst op basis van de interesse van de klant verder worden uitgebreid. München wordt genoemd als een volgende optie: daar werkt Amazon al een tijdje aan een logistiek centrum en kunnen Prime-abonnees al een tijdje een kleine selectie verse producten bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top