Amazon Fresh van start in Londen | RetailDetail

Amazon Fresh van start in Londen

Amazon Fresh van start in Londen

Vanaf vandaag is Amazon Fresh, de online supermarkt van het Amerikaanse Amazon, ook beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk. In een eerste fase zal dat enkel het geval zijn voor delen van Londen.

 

130.000 producten

“We lanceren met een uitgebreid aanbod in een klein gebied en we zullen onze tijd nemen om onze service te verbeteren”, zegt Ajay Kavan van Amazon Fresh aan de BBC. Amazon verkocht al langer verse producten in het Verenigd Koninkrijk via Prime Now, maar dat was slechts een beperkt aanbod.

 

Amazon tekende een tijdje geleden al een overeenkomst met supermarktketen Morrisons, waardoor een groot aantal van diens producten ook beschikbaar zijn op Amazon. Daarnaast wordt het assortiment nog verder uitgebreid met producten van andere leveranciers, waaronder die van 50 lokale producenten. Alles samen zullen gebruikers toegang hebben tot een aanbod van maar liefst 130.000 producten. Amazon belooft natuurlijk ook steevast scherpe prijzen.

 

Net als in de Verenigde Staten is het gebruik van Amazon Fresh voor Britse klanten niet gratis. Ze zullen maandelijks een vast bedrag van 6,99 pond (9 euro) moeten betalen en in ruil worden hun boodschappen nog dezelfde dag aan huis geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.