Amazon komt snel met eigen huismerken voor food | RetailDetail

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

De Amerikaanse online retailer Amazon gaat in één van de komende weken op de proppen komen met eigen huismerken voor voedingsproducten. Het is de eerste keer dat Amazon eigen merken lanceert in de foodsector.

 

Lucratieve markt

Amazon werkt al verschillende jaren aan de ontwikkeling van de eigen merken en volgens bronnen staat het nu dicht bij de lancering van een aantal huismerken voor voedingsproducten. Dat schrijft de Wall Street Journal. Zo zou het onder andere thee, koffie, babyvoeding en noten gaan verkopen, maar ook eigen luiers en wasmiddelen. De eerste producten moeten nog voor het einde van volgende maand online verschijnen.

 

De markt voor huismerken is dan ook bijzonder lucratief. In de Verenigde Staten haalden ze in 2015 een omzet van 118,4 miljard dollar (104,5 miljard euro), een stijging van 2,2 miljard dollar (1,9 miljard euro) ten opzichte van een jaar eerder. Amazon mikt bovendien op markten die een hogere winstmarge beloven.

 

De huismerken zullen wel niet onmiddellijk voor iedereen beschikbaar zijn. Enkel Amazon Prime-abonnees zouden de kans krijgen om ze aan te kopen. Ondertussen zouden er al meer dan 50 miljoen bezoekers van Amazon over zo’n abonnement beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.