Amazon test supermarkt zonder kassa’s | RetailDetail

Amazon test supermarkt zonder kassa’s

Amazon test supermarkt zonder kassa’s

Amazon test in zijn thuisbasis Seattle een supermarkt zonder kassa’s. Momenteel wordt de winkel enkel nog getest door het personeel, maar volgend jaar moet ook de gewone consument er zijn aankopen kunnen doen.

Just Walk Out

Amazon wil via Amazon Go, zoals de winkel werd gedoopt, wachtrijen aan de kassa’s voorkomen. Klanten hoeven daarvoor enkel een app te installeren op hun telefoon, waarna ze zonder zorgen kunnen winkelen. Wanneer ze de winkel verlaten, wordt alles automatisch afgerekend via de Amazon-account van de klant.

 

Het idee voor Amazon Go borrelde vier jaar geleden op bij de e-commercereus, waarna er snel werk werd gemaakt van de ‘Just Walk Out’-technologie. Die technologie detecteert automatisch wanneer een product in een winkelmandje wordt geplaatst of net terug in de winkelrekken wordt gezet. Er doen ook al geruchten de ronde dat Amazon van plan is om in de toekomst meer dan 2.000 van dergelijke winkels te openen, na een eerste groot proefproject in een aantal grote steden in 2018.

 

De online retailer biedt in Amazon Go voornamelijk basisproducten aan, zoals melk, kaas en brood, maar het verkoopt er ook kant-en-klaarmaaltijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.