Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon heeft in Seattle meer details vrijgegeven over AmazonFresh Pickup. Dat zijn 'pick-up stores', waar klanten snel hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. De ophaallocaties kunnen gratis gebruikt worden door leden van Amazon Prime.

 

Bestelling binnen 15 minuten klaar

Amazon heeft momenteel al twee pick-up stores in thuisbasis Seattle, maar die worden enkel gebruikt door een aantal werknemers van het internetbedrijf.

 

Bij AmazonFresh Pickup moeten klanten niet uit hun wagen komen om de boodschappen op te halen. Nadat de bestelling op de online supermarkt van Amazon is geplaatst, kan de klant een geschikt moment kiezen om de bestelling zelf af te halen. Dat kan al binnen 15 minuten nadat de bestelling is geplaatst. Die optie is wel enkel beschikbaar voor klanten van Amazon Fresh.

 

Ondertussen worden de bestellingen bij één van de pick-uplocaties klaargezet door een werknemer van Amazon, die het pakket ook naar de auto van de klant zal brengen. Omdat betalingen online gebeuren, is die bijzonder snel weer op pad. Amazon stelt voor de dienst ook geen minimumbedrag in, waardoor het in principe mogelijk is om slechts één item te bestellen.

 

Voorlopig is nog niet duidelijk wanneer Amazon zijn pick-uplocaties gaat openstellen voor het grote publiek en op hoeveel locaties ze beschikbaar zullen zijn.

 

Problemen bij Amazon Go

Ondertussen heeft Amazon de opening van zijn kassaloze supermarkt moeten uitstellen vanwege problemen met de technologie. Het Amerikaanse bedrijf wilde de winkel eind deze maand openen voor het publiek, maar de opening wordt nu voor onbepaalde tijd opgeschoven.

 

Bij Amazon Go zouden er immers problemen opduiken wanneer er meer dan 20 klanten in de winkel aanwezig zijn en bovendien is het moeilijk om de positie van een product te bepalen wanneer een klant die op de verkeerde plaats teruglegt. Amazon gaat nu op zoek naar oplossingen voor die twee problemen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op z’n kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top