Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon heeft in Seattle meer details vrijgegeven over AmazonFresh Pickup. Dat zijn 'pick-up stores', waar klanten snel hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. De ophaallocaties kunnen gratis gebruikt worden door leden van Amazon Prime.

 

Bestelling binnen 15 minuten klaar

Amazon heeft momenteel al twee pick-up stores in thuisbasis Seattle, maar die worden enkel gebruikt door een aantal werknemers van het internetbedrijf.

 

Bij AmazonFresh Pickup moeten klanten niet uit hun wagen komen om de boodschappen op te halen. Nadat de bestelling op de online supermarkt van Amazon is geplaatst, kan de klant een geschikt moment kiezen om de bestelling zelf af te halen. Dat kan al binnen 15 minuten nadat de bestelling is geplaatst. Die optie is wel enkel beschikbaar voor klanten van Amazon Fresh.

 

Ondertussen worden de bestellingen bij één van de pick-uplocaties klaargezet door een werknemer van Amazon, die het pakket ook naar de auto van de klant zal brengen. Omdat betalingen online gebeuren, is die bijzonder snel weer op pad. Amazon stelt voor de dienst ook geen minimumbedrag in, waardoor het in principe mogelijk is om slechts één item te bestellen.

 

Voorlopig is nog niet duidelijk wanneer Amazon zijn pick-uplocaties gaat openstellen voor het grote publiek en op hoeveel locaties ze beschikbaar zullen zijn.

 

Problemen bij Amazon Go

Ondertussen heeft Amazon de opening van zijn kassaloze supermarkt moeten uitstellen vanwege problemen met de technologie. Het Amerikaanse bedrijf wilde de winkel eind deze maand openen voor het publiek, maar de opening wordt nu voor onbepaalde tijd opgeschoven.

 

Bij Amazon Go zouden er immers problemen opduiken wanneer er meer dan 20 klanten in de winkel aanwezig zijn en bovendien is het moeilijk om de positie van een product te bepalen wanneer een klant die op de verkeerde plaats teruglegt. Amazon gaat nu op zoek naar oplossingen voor die twee problemen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top