Amazon toont pick-up stores | RetailDetail

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon heeft in Seattle meer details vrijgegeven over AmazonFresh Pickup. Dat zijn 'pick-up stores', waar klanten snel hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. De ophaallocaties kunnen gratis gebruikt worden door leden van Amazon Prime.

 

Bestelling binnen 15 minuten klaar

Amazon heeft momenteel al twee pick-up stores in thuisbasis Seattle, maar die worden enkel gebruikt door een aantal werknemers van het internetbedrijf.

 

Bij AmazonFresh Pickup moeten klanten niet uit hun wagen komen om de boodschappen op te halen. Nadat de bestelling op de online supermarkt van Amazon is geplaatst, kan de klant een geschikt moment kiezen om de bestelling zelf af te halen. Dat kan al binnen 15 minuten nadat de bestelling is geplaatst. Die optie is wel enkel beschikbaar voor klanten van Amazon Fresh.

 

Ondertussen worden de bestellingen bij één van de pick-uplocaties klaargezet door een werknemer van Amazon, die het pakket ook naar de auto van de klant zal brengen. Omdat betalingen online gebeuren, is die bijzonder snel weer op pad. Amazon stelt voor de dienst ook geen minimumbedrag in, waardoor het in principe mogelijk is om slechts één item te bestellen.

 

Voorlopig is nog niet duidelijk wanneer Amazon zijn pick-uplocaties gaat openstellen voor het grote publiek en op hoeveel locaties ze beschikbaar zullen zijn.

 

Problemen bij Amazon Go

Ondertussen heeft Amazon de opening van zijn kassaloze supermarkt moeten uitstellen vanwege problemen met de technologie. Het Amerikaanse bedrijf wilde de winkel eind deze maand openen voor het publiek, maar de opening wordt nu voor onbepaalde tijd opgeschoven.

 

Bij Amazon Go zouden er immers problemen opduiken wanneer er meer dan 20 klanten in de winkel aanwezig zijn en bovendien is het moeilijk om de positie van een product te bepalen wanneer een klant die op de verkeerde plaats teruglegt. Amazon gaat nu op zoek naar oplossingen voor die twee problemen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.