Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime | RetailDetail

Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime

Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime
Amazon.com

Met een nieuwe lijn huismerkproducten onderlijnt Amazon nogmaals zijn grote ambities in de foodsector. Wickedly Prime mikt daarbij nadrukkelijk op 'foodies'.

Natuurlijke snacks

De recente lancering van een nieuw huismerk voor foodies door Amazon wordt door analisten onthaald als een belangrijke nieuwe stap voor de retailer. In food had Amazon al wel enkele huismerken, maar vaak zijn die niet meteen herkenbaar als Amazon producten: het gaat om Happy Belly (koffie en snacks), Mama Bear (babyfood), en Presto! (schoonmaakproducten). 

 

Wickedly Prime is anders: het merk brengt een lijn natuurlijke snackproducten die exclusief verkrijgbaar zijn voor Amazon Prime leden. Opmerkelijk is dat voor het eerst de bekende Amazon ‘smile’ verschijnt in het logo, en dat de verpakking de expliciete vermelding draagt ‘Distributed by Amazon Fulfillment Services’ (op ander producten staat ‘AFS Brands LLC’). 

 

Slimme aanbiedingen

Het assortiment omvat referenties als Soft Shell Almonds, Sweet ’n’ Cheesy Popcorn Mix, Sweet Potato Tortilla Chips en Organic Blue Corn Tortilla Chips. De producten dragen het motto ‘Some eat to live, we live to eat’ en doen een beetje denken aan het aanbod bij Trader Joe’s, de hippe Amerikaanse Aldi-dochter. 

 

De verkopen tijdens de eerste weken waren goed volgens de e-commerce data-analisten van One Click Retail, die erop wijzen dat Amazon zijn investeringen in een sterke huismerkstrategie opdrijft. Nochtans vinden de lanceringen plaats zonder veel rumoer, maar dankzij slimme aanbiedingen weet de e-tailer de verkoop van nieuwe producten of merken snel aan te zwengelen. De verwachting is dat het Wickedly Prime-assortiment snel wordt uitgebreid met andere voedingsproducten en dranken. Dat Amazon grote ambities heeft in food, bleek uiteraard eerder al uit initiatieven als Amazon Fresh en Amazon Go

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.