Amazon wil voedingssupermarkten openen | RetailDetail

Amazon wil voedingssupermarkten openen

Amazon wil voedingssupermarkten openen

E-tailer Amazon werkt aan een netwerk van kleine supermarkten voor voedingswaren, waarmee de online gigant ook een grotere voet aan de grond wil krijgen in de voedingsdistributie.

Voeding blijft offline-verhaal

Het concern wil die voedingssupermarkten in de eerste fase wel alleen toegankelijk maken voor klanten van Amazon Fresh en die zich laten toeleggen op bederfbare voeding.

 

Naast zijn voedingssupermarkten werkt Amazon volgens de Wall Street Journal ook aan drive-ins, waar consumenten hun online gekochte goederen in de koffer van hun wagen kunnen laten plaatsen, schrijft The Wall Street Journal.

 

Ook drive-ins

Voor heel wat producten is het intussen de gewoonste zaak om ze via het internet aan te kopen en aan huis te laten leveren, maar voor voedingsproducten blijven de meeste consumenten kiezen voor een aankoop via de klassieke winkels. Slechts 2% wordt immers al online gekocht. Bovendien leeft 80% van de Amerikanen op minder dan 2,5 mijl van een voedingswinkel.

 

In de voedingsdistributie levert de internetgigant tot dusver in een aantal Amerikaanse steden en in Londen nu al verse voeding aan huis via AmazonFresh. De klanten dienen daarvoor een abonnement van 14,99 dollar per maand te nemen, bovenop hun lidmaatschap van Amazon Prime. Analisten verwachten dat Amazon zijn supermarkten zo veel mogelijk complementair gaat willen maken aan die bezorgservice.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.