Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

In Amsterdam opent Dorstlust’s Drankerij binnenkort naar eigen zeggen de eerste frisdrankenwinkel van Nederland. In de winkel worden enkel alternatieve frisdranken verkocht. In totaal zullen er ongeveer 150 merken te vinden zijn.

Kleinere merken een kans geven

Het bedrijf Dorstlust werd opgericht door drie jonge Amsterdamse ondernemers, die zich afvroegen waarom in Nederland vrijwel enkel de grote merken te vinden zijn. Daarop besloten ze om zelf tussenpersoon te spelen en sinds een tijdje leveren ze dan ook verschillende alternatieve frisdrankmerken aan horecagelegenheden.

 

Nu openen ze dus ook een winkel, zodat de gewone consument ook toegang krijgt tot de kleinere merken: die merken worden immers vaak uitgesloten door de contracten die horeca-uitbaters afsluiten met de grote namen. “Die grote merken zijn er al zo lang ik leef. Als je eens een frisje wil, is er op veel plekken alleen maar cola of van die vieze tonic. Bijvoorbeeld Royal Club, dat profileert zich als heel upper class, maar eigenlijk is het gewoon heel veel suiker”, aldus medeoprichter Boyd Zandwijken.

 

Dorstlust’s Drankerij zal vanaf juni te vinden zijn in een pand van 65 m² in de Amsterdamse Pretoriusstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top