Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

In Amsterdam opent Dorstlust’s Drankerij binnenkort naar eigen zeggen de eerste frisdrankenwinkel van Nederland. In de winkel worden enkel alternatieve frisdranken verkocht. In totaal zullen er ongeveer 150 merken te vinden zijn.

Kleinere merken een kans geven

Het bedrijf Dorstlust werd opgericht door drie jonge Amsterdamse ondernemers, die zich afvroegen waarom in Nederland vrijwel enkel de grote merken te vinden zijn. Daarop besloten ze om zelf tussenpersoon te spelen en sinds een tijdje leveren ze dan ook verschillende alternatieve frisdrankmerken aan horecagelegenheden.

 

Nu openen ze dus ook een winkel, zodat de gewone consument ook toegang krijgt tot de kleinere merken: die merken worden immers vaak uitgesloten door de contracten die horeca-uitbaters afsluiten met de grote namen. “Die grote merken zijn er al zo lang ik leef. Als je eens een frisje wil, is er op veel plekken alleen maar cola of van die vieze tonic. Bijvoorbeeld Royal Club, dat profileert zich als heel upper class, maar eigenlijk is het gewoon heel veel suiker”, aldus medeoprichter Boyd Zandwijken.

 

Dorstlust’s Drankerij zal vanaf juni te vinden zijn in een pand van 65 m² in de Amsterdamse Pretoriusstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top