Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel | RetailDetail

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

In Amsterdam opent Dorstlust’s Drankerij binnenkort naar eigen zeggen de eerste frisdrankenwinkel van Nederland. In de winkel worden enkel alternatieve frisdranken verkocht. In totaal zullen er ongeveer 150 merken te vinden zijn.

Kleinere merken een kans geven

Het bedrijf Dorstlust werd opgericht door drie jonge Amsterdamse ondernemers, die zich afvroegen waarom in Nederland vrijwel enkel de grote merken te vinden zijn. Daarop besloten ze om zelf tussenpersoon te spelen en sinds een tijdje leveren ze dan ook verschillende alternatieve frisdrankmerken aan horecagelegenheden.

 

Nu openen ze dus ook een winkel, zodat de gewone consument ook toegang krijgt tot de kleinere merken: die merken worden immers vaak uitgesloten door de contracten die horeca-uitbaters afsluiten met de grote namen. “Die grote merken zijn er al zo lang ik leef. Als je eens een frisje wil, is er op veel plekken alleen maar cola of van die vieze tonic. Bijvoorbeeld Royal Club, dat profileert zich als heel upper class, maar eigenlijk is het gewoon heel veel suiker”, aldus medeoprichter Boyd Zandwijken.

 

Dorstlust’s Drankerij zal vanaf juni te vinden zijn in een pand van 65 m² in de Amsterdamse Pretoriusstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top