Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel | RetailDetail

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

In Amsterdam opent Dorstlust’s Drankerij binnenkort naar eigen zeggen de eerste frisdrankenwinkel van Nederland. In de winkel worden enkel alternatieve frisdranken verkocht. In totaal zullen er ongeveer 150 merken te vinden zijn.

Kleinere merken een kans geven

Het bedrijf Dorstlust werd opgericht door drie jonge Amsterdamse ondernemers, die zich afvroegen waarom in Nederland vrijwel enkel de grote merken te vinden zijn. Daarop besloten ze om zelf tussenpersoon te spelen en sinds een tijdje leveren ze dan ook verschillende alternatieve frisdrankmerken aan horecagelegenheden.

 

Nu openen ze dus ook een winkel, zodat de gewone consument ook toegang krijgt tot de kleinere merken: die merken worden immers vaak uitgesloten door de contracten die horeca-uitbaters afsluiten met de grote namen. “Die grote merken zijn er al zo lang ik leef. Als je eens een frisje wil, is er op veel plekken alleen maar cola of van die vieze tonic. Bijvoorbeeld Royal Club, dat profileert zich als heel upper class, maar eigenlijk is het gewoon heel veel suiker”, aldus medeoprichter Boyd Zandwijken.

 

Dorstlust’s Drankerij zal vanaf juni te vinden zijn in een pand van 65 m² in de Amsterdamse Pretoriusstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.